آسان‌تر شدن تغییر برنامه پیش فرض در ویندوز

مایکروسافت وعده ایجاد تغییرات قابل توجه در نحوه مدیریت برنامه پیش فرض مورد استفاده در ویندوز را در بروزرسانی ها داده است.

مایکروسافت وعده ایجاد تغییرات قابل توجه در نحوه مدیریت برنامه پیش فرض مورد استفاده در ویندوز و نحوه پین‌کردن برنامه‌ها در منوی Start در دسکتاپ ویندوز یا نوار وظیفه را داده است.

به گزارش تکناک، طرح جدید پیوند عمیق تنظیمات URI، به توسعه دهندگان اجازه انتقال مستقیم کاربران به نقطه مورد نظر در تنظیمات و تغییر برنامه پیش فرض برای انواع فایل یا لینک های خاص را می‌دهد.

علاوه بر آن، مایکروسافت آزمایش یک API جدید را به منظور امکان پین برنامه ها به عنوان برنامه اصلی یا ثانویه در نوار وظیفه را آغاز کرده است.

طبق یک پست وبلاگ مایکروسافت با عنوان «رویکردی اصولی برای پین برنامه‌ها و تغییر برنامه‌های پیش فرض‌ در ویندوز» برخی از مشکلات ایجاد شده در ویندوز 11 برطرف خواهد شد و همچنین تنظیمات و ظاهر ویندوز شبیه به دستگاه های تلفن همراه کاربران اندروید و  iOS خواهد شد. این پست همچنین مشابه پست وبلاگ مایکروسافت در فوریه سال گذشته با موضوع ارائه  مجموعه ای از اصول App Store منبع باز است.

مثال مایکروسافت از صفحه تنظیمات جدید ویندوز 11

 

در زمان راه‌اندازی ویندوز 11، این سیستم شامل یک فرآیند نامرتب و دست و پا گیر برای تنظیم برنامه های پیش فرض بود و پسرفتی نسبت به ویندوز 10 محسوب می‌شد و کاربران را ملزم  به مرور جداگانه فایل به جای انتخاب مرورگر وب یا ویرایشگر تصویر ترجیحی، می‌کرد.

این سیستم در ابتدا آنقدر بد بود که تام وارن در بررسی خود گفت “عجیب است که مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را به این شکل عرضه کرده است” و این مساله باعث نگرانی سازندگان مرورگرهای رقیب مانند موزیلا، اپرا و ویوالدی شد.

بروزرسانی ویندوز 11 با قابلیت تغییر آسان مرورگر پیش‌فرض به یک فرآیند ساده با تنها یک کلیک، در سال گذشته برای همه کاربران عرضه شد. با این حال، دسترسی به پیوندهای عمیق برای انتقال کاربران از یک برنامه به بخش مربوطه در منوی تنظیمات، باید بدون نیاز به تنظیمات اضافی این فرآیند را همچنین آسان‌تر کند.

همچنین، یک منوی استاندارد امکان افزودن برنامه‌ها به نوار وظیفه را فراهم می‌کند و ویجت‌های جدید یا رابط‌های دیگر را تشویق به حفظ اطلاعات برنامه‌های مورد استفاده مداوم برای دسترسی آسان خواهد کرد.

البته، استفاده از ویژگی‌های جدید ویندوز توسط توسعه‌دهندگان همیشه دشوار است، اما به گفته مایکروسافت با ایجاد پشتیبانی از منوهای جدید در مرورگر Edge به محض در دسترس قرارگرفتن این موارد، در این زمینه پیشروی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.