تفاوت هزینه تعمیر خودروهای برقی با بنزینی چقدر است؟

تعمیر خودروهای برقی: شوک 30 درصدی به جیب مالکان!

آیا می‌دانستید تصادف با خودروی برقی، 30 درصد بیشتر از بنزینی‌ها هزینه به دنبال دارد؟ بله، هزینۀ تعمیر خودروهای برقی (EV) پس از تصادف، بیشتر از خودروهای بنزینی است.

به گزارش تک‌ناک، بر اساس گزارش سایت EV Collision Insights هزینۀ تعمیر خودروهای برقی 30 درصد بیشتر از دیگر خودروها است.

این اعداد و ارقام به گزارشی از میچل آمده است، شرکتی که بسیاری از نرم‌افزارهای حوزۀ صنعت بیمه و تعمیر خودرو را تأمین می‌کند. آخرین گزارش EV Collision Insights نشان می‌دهد که با افزایش تعداد خودروهای برقی در جاده، آمار تعمیر خودروهای الکتریکی گران‌تر است.

شرکت‌های بیمه 9.93 درصد از خودروهای برقی آسیب‌دیده را در سه ماهۀ اول سال جاری به‌ دلیل هزینۀ خسارت بالا حذف کردند، یعنی تقریباً مشابه رقم 9.51 درصدی خودروهای بنزینی (ICE) است.

امکان دارد این رقم نشان‌دهندۀ کاهش سهم تسلا در بازار باشد. مطالعات گذشته نشان داده است که شرکت‌های بیمه بیشتر از سایر خودروهای برقی، تسلا را حذف می‌کنند، چرا که باتری‌های آنها بخش ساختاری خودرو هستند، به این معنی که حتی تصادفات جزئی می‌توانند نیاز به تعویض گران‌ترین قطعه را به وجود بیاورد. بسیاری دیگر از تولیدکنندگان خودروهای برقی EV باتری‌های مدولار می‌سازند که به جای تعویض، قابل تعمیر هستند.

میانگین تعمیر خودروهای برقی پس از تصادف 6066 دلار است، که در مقایسه با هزینۀ 4703 دلاری خودروهای بنزینی است. کمبود قطعات هم نقش مهمی دارد. تعمیرگاه‌ها اغلب دسترسی زیادی به عرضۀ وسیعی از قطعات پس از فروش و باز تعمیر شده برای خودروهای معمولی را دارند، که هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد، امّا این بازار هنوز برای خودروهای برقی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.