تقویت دستیار گوگل با هوش مصنوعی

بر اساس گزارشی از Axios، گوگل در حال برنامه ریزی برای به‌روزرسانی دستیار خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد است.

به گزارش تکناک، در ایمیلی که به‌دست این رسانه رسیده‌است، گوگل به کارکنان خود گفته است که شرکت در حال ارائه یک دستیار «سوپرشارژ» شده با پشتیبانی جدیدترین مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، شبیه به فناوری پشت ChatGPT و ربات چت بارد گوگل است.

به عنوان بخشی از این تغییر، گوگل در حال کاهش اعضای تیم مشغول توسعه دستیار است. با این حال تعداد کارمندان تحت تأثیر هنوز مشخص نیست طبق ایمیل به دست آمده توسط Axios این شرکت در حال حذف تعداد کمی از سمت‌هاست. به گفته Axios، گوگل ده‌ها کارگر را اخراج کرده‌است.

پیوش رانجان، معاون بخش دستیار گوگل و دوک دوکلیس، مدیر محصول این شرکت، در این ایمیل گفته‌اند: «ما عمیقاً به ارتقا دستیار خود متعهد و نسبت به آینده درخشان آن خوشبین هستیم.»

گوگل در مورد نوع ویژگی های برنامه‌ریزی‌شده برای ارائه در دستیار توضیح بیشتری نداده‌است. حول این موضوع، احتمالات بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال، دستیار گوگل ممکن است از همان فناوری پشت ربات چت هوش مصنوعی خود، بارد استفاده کند و احتمالاً به آن اجازه می‌دهد به سؤالات بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سراسر وب، پاسخ دهد.

جنیفر رادستروم، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به The Verge می‌گوید: «صدها میلیون نفر هر ماه از دستیار استفاده می‌کنند و ما به ارائه تجربه‌ای باکیفیت متعهد هستیم. “ما برای مشاهده تأثیر و نحوه کمک LLM ها در کنار تقویت دستیار و حتی بهبود آن هیجان‌زده هستیم.”

با این حال، زمان ارائه این فناوری به محصولات خانه هوشمند گوگل هنوز مشخص نیست و با توجه به پیامدهای بالقوه حریم خصوصی، به نظر نمی‌رسد بسیاری از مردم با آن راحت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.