تلاش سامسونگ برای ادغام هوش مصنوعی در حسگر دوربین

هوش مصنوعی

طبق گزارش‌های اخیر، سامسونگ در حال توسعه و ادغام هوش مصنوعی در حسگر دوربین‌های ساخت خود به‌صورت On-Board است.

به‌گزارش تک‌ناک، دوربین‌های موبایل به‌طور چشمگیری پیشرفت و شرکت‌های سامسونگ و سونی با تلاش مستمر، برخی از حسگرهای برتر موجود در بازار را تولید کرده‌اند. بر‌اساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ در تلاش است تا با تولید حسگری جدید که از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد، یک گام فراتر برود. در‌حال‌حاضر، این فناوری شاید عجیب به‌نظر برسد؛ اما می‌تواند دنیای عکاسی با تلفن هوشمند را دگرگون کند.

پیش‌تر، غول فناوری کره‌ای فناوری Zoom Anyplace را معرفی کرده بود که بر‌پایه هوش مصنوعی است. حالا به‌نظر می‌رسد روی افزودن قابلیت‌های بیشتر هوش‌ مصنوعی به حسگرهای خود کار می‌کند. انتظار نمی‌رود این تغییرات به‌سرعت اتفاق بیفتند. همچنین، به‌نظر نمی‌رسد که سری Galaxy S24 از این نوآوری‌ها بهره باشد؛ چرا که سامسونگ هنوز در حال آزمایش و توسعه آن است. با‌این‌حال، این پیشرفت‌ها قطعاً خبرهای مثبتی برای آینده فناوری دوربین موبایل به‌شمار می‌روند.

SK Hynix در رویداد ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که برنامه‌هایی برای ادغام تراشه‌های پردازشگر هوش‌ مصنوعی در حسگرهای دوربین دارد. این فناوری جدید وعده می‌دهد که تأخیر را کاهش دهد و کیفیت تصویر را بهبود بخشد و مصرف انرژی را کم کند.

در‌حال‌حاضر، ویژگی‌های متعددی از‌قبیل تشخیص چهره و اشیاء در مرحله آزمایش قرار دارند. به‌نظر می‌رسد که هم سامسونگ و هم SK Hynix مصمم هستند تا راه‌های نوآورانه‌ای برای گنجاندن AI در قلب محصولات و خدمات خود بیابند. این نشان‌دهنده رقابت تنگاتنگ و تلاش‌های مستمر در عرصه فناوری پیشرفته است.

به‌طور قطع، رقابت در‌زمینه هوش مصنوعی (AI) با شدت در حال افزایش است و هم‌زمان با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود شاهد نوآوری‌های بیشتری از شرکت‌های مختلف باشیم. این امر به‌ویژه در میان شرکت‌هایی مانند سامسونگ و SK Hynix مشهود است که در تلاش‌اند تا به سطح سونی برسند و از آن پیشی بگیرند.

چنین رقابتی فقط به‌نفع صنعت و مصرف‌کنندگان است؛ زیرا شاهد پیشرفت‌ها و بهبود‌های سریع‌تر در فناوری‌های مرتبط با AI خواهیم بود. برای سونی، این فرصتی عالی است تا فناوری‌های خود را بازبینی کند و در این رقابت هیجان‌انگیز سهمی فعال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.