تلاش مایکروسافت برای عرضه عمومی اشتراک ویندوز ۳۶۵

مایکروسافت در حال ساخت یک نسخه مصرف کننده از سرویس استریم ویندوز 365 Cloud-PC خود است که به هر کسی اجازه می دهد مشترک یک رایانه شخصی ویندوزی میزبانی شده در فضای ابری شود.

به گزارش تکناک، سرویس ویندوز365 در حال حاضر برای مشتریان تجاری عرضه می شود و برای هر دو کامپیوتر شخصی ابری Windows 10 و Windows 11 در دسترس هستند.

این خبر از یک بخش کوچک در سند مربوط به ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شده در جریان نبرد ایکس باکس مایکروسافت با FTC به دست آمده است.

در یکی از صفحات، مایکروسافت برنامه‌ها را برای ادامه انتقال بیشتر تجربه ویندوز به سمت فضای ابری مطرح کرده است.

این شرکت در ارتباط با نحوه عملکرد آن اینگونه توضیح می دهد:

“انتقال ویندوز 11 به فضای ابری: Build روی ویندوز 365 یک سیستم عامل کامل ویندوز را فعال می‌کند که از طریق فضای ابری با هر دستگاهی هماهنگ می شود. از قدرت ابر و کلاینت برای فعال سازی خدمات پیشرفته با قابلیت هوش مصنوعی و پخش کامل تجربه دیجیتال افراد استفاده کنید.”

در سند مذکور، خدمات هوش مصنوعی به عنوان یک جداساز کلیدی ذکر شده است و همچنین این قابلیت را دارد که تجربه‌های دیجیتال افراد را به صورت کامل در دستگاه‌های مختلف همگام کند. مایکروسافت در حال حاضر در حال ساخت ادغام عمیق Windows 365 در Windows 11 است که به کاربران اجازه می‌دهد بی دردسر به یک پی سی ابری Windows 365 بروند یا به صورت خودکار آن را روشن کنند.

سال گذشته، چند سند داخلی دریافت شد که شرح ویژگی‌هایی را که مایکروسافت برای نسخه مصرف کننده Windows 365 در نظر داشته است، یک عضویت خانوادگی را شامل می‌شود که شامل این قابلیت است که والدین بتوانند به پی سی کودکان خود در فضای ابری که برای کمک به تکالیف مدرسه یا شرکت در بازی‌های ویدئویی ساخته شده‌اند، مراجعه کنند.

سندی که دیده شده برای یک پی سی ابری مصرف کننده، قیمت $10 در ماه را لیست می‌کند، اما منابع می‌گویند که این تنها یک عدد نگهدارنده مکان بوده و قیمت واقعی برای اشتراک Windows 365 برای مصرف کنندگان هنوز نهایی نشده است.

واضح است که مایکروسافت مشتاق است تا موفقیت خود را با Xbox Cloud Gaming در جای دیگری از مجموعه خود به کار گیرد. این قابلیت استریم کامل یک پی سی ویندوزی از ابر بر روی هر دستگاه، به همه کاربران اجازه می‌دهد تا یک کاربر ویندوز باشند و همچنین به مایکروسافت فرصت ارائه ویندوز را در قالب یک سرویس اشتراکی می‌دهد.

البته، نسخه محلی ویندوز هرگز از بین نخواهد رفت، اما مایکروسافت به طور واضح آینده‌ای را پیش بینی می‌کند که برخی از افراد استریم کردن ویندوز به استفاده از آن در دستگاه‌ها را ترجیح خواهند داد. با توجه به اینکه بیشتر آنچه در یک کامپیوتر انجام می‌دهیم با اینترنت مرتبط است، احتمالاً این ایده خیلی غیر قابل تصور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.