توصیه‌های مایکروسافت برای بروزرسانی ویندوز 11

 روز گذشته جدیدترین بروزرسانی ویندوز 11 به نام Moment 2 منتشر شد که با وجود نوآوری‌ های عظیم، مشکلاتی هم برای سیستم عامل به وجود می ‌آورد.

به گزارش تکناک، بروزرسانی  Moment 2 ویندوز یا به ‌روزرسانی KB5022913 شامل چندین ویژگی بهبود یافته از جمله یک ابزار جستجوی نوار وظیفه به ‌روز شده، بهینه‌ سازی لمسی بهبود یافته، system tray پیشرفته، Task Manager اصلاح‌ شده و موارد دیگر می ‌شود اما این به‌ روزرسانی مشکلاتی نیز ایجاد می‌ کند و طبق ادعای مایکروسافت ممکن است در ویندوز‌ های شامل ExplorerPatcher و StartAllBack با مشکل مواجه شود.

مایکروسافت بسیار سریع مشکل به ‌روزرسانی را تأیید کرده است و این نشان می ‌دهد این مشکل تاثیر گذار بر برنامه ‌های شخصی‌ سازی رابط کاربری شخص ثالث از مدتی قبل شناسایی شده بود. احتمالاً تعداد کاربران تحت تاثیر از نظر مایکروسافت به اندازه‌ای کم بوده که باز هم به روز رسانی را منتشر کرده است.

مایکروسافت در اطلاعیه ‌ای که در بخش مشکلات و اعلان‌ های شناخته شده در صفحه سلامت 22H2  ویندوز 11 منتشر شده است، می ‌گوید: پس از نصب به ‌روز رسانی‌ های KB5022913 یا جدیدتر، ممکن است دستگاه‌ های ویندوز شامل برخی از برنامه‌ های شخصی‌ سازی رابط کاربری شخص ثالث، از جمله ExplorerPatcher و StartAllBack نشود.

این برنامه‌ های شخص ثالث ممکن است خطاهایی در explorer.exe ایجاد کنند و باعث تکرار چندین باره یک فرایند شوند. این برنامه‌ها اغلب از روش‌ های پشتیبانی نشده برای دستیابی به سفارشی ‌سازی استفاده می ‌کنند و در نتیجه، منجر به نتایج ناخواسته در دستگاه ویندوز شما می‌ شوند.

این شرکت در ادامه راه حلی ارائه می دهد که از نظر کاربران برنامه های مورد نظر مطلوب نیست. این شرکت برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می کند که کاربران قبل از نصب KB5022913 ، هر برنامه شخصی ‌سازی رابط کاربری شخص ثالث را حذف کنند. همچنین اگر دستگاه ویندوز آنان در حال حاضر با این مشکل مواجه است، باید با پشتیبانی برنامه توسعه دهنده مورد استفاده تماس بگیرند. مایکروسافت  در توصیه دیگری  به کاربرانی که از StartAllBack استفاده می کنند، گفت که ممکن است با به روز رسانی آخرین نسخه (نسخه 3.5.6 یا جدیدتر) از بروز این مشکل جلوگیری شود.

خبر خوب این است که مایکروسافت در حال کار بررسی برای رفع مشکل بروزرسانی Moment 2 ویندوز است و اعلام  کرده است که در صورت اصلاح، اطلاعات بیشتری ارائه خواهد داد. بنابراین توصیه کرد که اگر از برنامه شخصی ‌سازی رابط کاربری شخص ثالث استفاده می‌ کنید و با مشکلاتی روبرو هستید، با پشتیبانی برنامه توسعه ‌دهنده مورد استفاده تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.