اپل برنامه‌ای برای جایگزینی آیفون تاشو با آیپد مینی ندارد

گزارش هایی مبنی بر توقف تولید آیپد مینی و جایگزینی آن با آیفون جدید تاشو نیز وجود دارد. با این حال، گزارش اخیر مینگ-چی کو، تصویر دیگری ارائه می دهد.

گزارش هایی مبنی بر توقف تولید آیپد مینی و جایگزینی آن با آیفون جدید تاشو نیز وجود دارد. با این حال، گزارش اخیر تحلیلگر محبوب اپل، مینگ-چی کو، اکنون تصویر دیگری ارائه می دهد.

به گزارش تکناک، طی چند هفته گذشته، چندین گزارش در مورد دستگاه های جدید اپل از‌جمله سری آیفون 15، سری جدید آیپد و همچنین آیفون تاشو منتشر شده است.

در پاسخ به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها مبنی بر توقف خط تولید آیپد مینی اپل با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر از 10 اینچ در سال 2025 و در عوض راه‌اندازی خط تولید آیپدتاشو، تحلیلگر مینگ-چی کو ادعا می‌کند این اتفاق نخواهد افتاد.

او می گوید اپل باید یک آیپد تاشو داشته باشد. با این حال، این دستگاه در سال 2025 جایگزین آیپد مینی نخواهد شد. او معتقد است اپل به دلیل تفاوت فاحش این دو محصول، یکی را جایگزین دیگری نخواهد شد. به گفته کو، قیمت آیپدتاشو بسیار بالاتر از آیپد مینی خواهد بود. بنابراین، جایگزینی برای اپل منطقی نخواهد بود. آنها مخاطب یکسان یا حتی مشابه نخواهند داشت. بنابراین، تعویض آنها منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گفته مینگ چی کو ، اپل در حال حاضر در حال توسعه یک آیپدمینی جدید است و او ادعا می کند برتری اصلی فروش این آیپدجدید، پردازنده جدید آن خواهد بود. طبق پیش‌بینی‌های بازار، آیپد مینی جدید تا پایان سال 2023 یا نیمه اول سال 2024 عرضه در مقیاس بزرگ را آغاز خواهد کرد.

اپل با سامسونگ و ال جی کار خواهد کرد

طبق گزارش های قبلی، به منظور توسعه یک پنل OLED تاشو 20.25 اینچی، اپل با دو برند بزرگ سامسونگ و ال جی کره جنوبی همکاری خواهد کرد. چند روز پیش، رسانه‌های کره‌ای، The Elec گزارش دادند اپل قصد توقف خط تولید آیپد مینی با اندازه صفحه‌نمایش کمتر از 10 اینچ در سال 2025 و در عوض راه‌اندازی خط تولید آیپد تاشو را دارد. این ادعا توسط تحلیلگر مینگ چی کو تایید نشد.

آیپد مینی 6 اپل در سپتامبر 2021 عرضه شد. در زمان عرضه، قیمت اولیه دستگاه 546 دلار بود. با این حال، قیمت آن اکنون به 575 دلار در اکتبر امسال افزایش یافته است.

از نظر صفحه نمایش، نسل جدید آیپد مینی از طراحی با قابلیت حمل آسان بهره می‌برد و از صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina با روشنایی بالای صفحه استفاده و از طیف رنگی گسترده P3، پوشش ضد انعکاس صفحه نمایش و فناوری نمایش رنگ واقعی پشتیبانی می کند. این دستگاه همچنین از طراحی تمام صفحه و Touch ID بهره می برد. لین دستگاه با استفاده از تراشه جدید A15 bionic از 40 درصد افزایش کارایی  CPU و 80 درصد افزایش عملکرد GPU بهره‌مند است و آن را به قدرتمندترین آی‌پد مینی تا کنون تبدیل کرده است. علاوه بر این، این دستگاه شامل یک نسخه 5G cellular می‌شود و از سرعت دانلود تا 3.5 گیگابیت بر ثانیه برخوردار است.

تفاوت زیادی میان اندازه آیپد مینی و آیپد تاشو وجود دارد. با توجه به اندازه نزدیک به 20 اینچ نمایشگر آن در حالت باز، ابعاد این دستگاه بیشتر نزدیک به مک بوک خواهد بود. اگر اندازه دستگاه در حالت باز 20.25 اینچ باشد، اندازه دستگاه پس از تا شدن باید حدود 15.3 اینچ باشد. در حال حاضر، اندازه صفحه نمایش سری مک بوک اپل در محدوده ۱۵ تا ۲۰ اینچ و سری آی‌پد (تبلت) بین کمتر و کمی بالاتر از 10 اینچ است.

پس از اینکه اپل برخی از خطوط تولید دیجیتال خود را به صفحه‌نمایش‌های OLED ارتقا داد، جهت‌گیری این شرکت نسبت به نسخه‌های تاشو تغییر کرد و ممکن است قبل از عرضه مک بوک تاشو 20.25 اینچی، ابتدا یک آیپد تاشو عرضه کند. اپل در حال توسعه یک محصول دیجیتال تاشو به داخل است و قصد عرضه آن یک سال پس از اولین آیپد OLED خود در سال 2024 را دارد.

آیفون 15 اپل 5 مدل خواهد داشت

طبق گفته PhoneArena، اپل ممکن است 5 مدل به جای 4 مدل موجود خود در سری آیفون 15 سال 2023 عرضه کند. گزارش ها حاکی از امکان تولید مجدد نسخه مینی به منظور پوشش گروه های کاربری بیشتر است. سری آیفون 14 اپل امسال دارای آیفون 14 پلاس به عنوان جایگزین آیفون 13 مینی است. با این حال، آیفون 14 پلاس فروش واقعا ناامید کننده ای، شاید حتی بدتر از مدل های مینی داشته است. حال در تعدیل سال آینده، اپل ممکن است خط تولید مینی را به منظور ارائه گزینه‌های انتخابی بیشتر به کاربران مجدداً معرفی کند.

نسخه‌های آیفون ۱۵ سال آینده شامل موارد زیر است:

  • آیفون 15 مینی (نمایشگر 5.4 اینچی، 699 دلار)
  • آیفون 15 (نمایشگر 6.1 اینچی، 799 دلار)
  • آیفون 15 پلاس (نمایشگر 6.7 اینچی، 899 دلار)
  • آیفون 15 پرو (نمایشگر 6.1 اینچی، 999 دلار)
  • آیفون 15 اولترا (نمایشگر 6.7 اینچی، 1199 دلار)

سری آیفون 15 به دلیل وجود ویژگی ها و طراحی های جدید زیاد بسیار محبوب خواهد بود. طبق گزارش های اخیر، نسل بعدی آیفون سنسور دوربین بسیار بهتری خواهد داشت. این شایعه ادعا می کند سونی در حال بررسی و ارائه یک سنسور دوربین جدید و بسیار قدرتمند برای آیفون 15 است. به گفته نیکی آسیا، اکنون سونی به لطف تغییرات ایجاد شده در طراحی سنسور دوربین، سنسور جدیدی با امکان نوردهی بیشتر نسبت به قبل تهیه کرده است. در نتیجه، این سنسور جدید می تواند نتایج بهتری به خصوص در شرایط نوری ضعیف ارائه دهد. سنسور دوربین جدید در حال توسعه توسط Sony Semiconductor Solutions، در یک کارخانه ژاپنی تولید و سپس به اپل و سایر برندهای تلفن همراه عرضه خواهد شد. در این گزارش همچنین ادعا می‌شود که سونی تغییراتی در طراحی تراشه جدید CMOS ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.