افشاء تولید تراشه مرموز اینتل با نام Core Ultra 7 1003H

 یک از کاربران در توییتی، تولید تراشه مرموز Meteor Lake با عنوان جدید “Core Ultra” اینتل را با الگوی نامگذاری جدید به نام Intel Core Ultra 7 1003H فاش کرد.

به گزارش تکناک، یک ماه پیش با سیستم نامگذاری جدید اینتل آشنا شدیم، زمانی که گفت در حال آمادگی برای راه‌اندازی Meteor Lake جدید، قصد دارد برندینگ را تغییر دهد. این شرکت رسماً اعلام نکرده بود که اضافه کردن “Ultra” به نام، بخشی از برندینگ جدید است، اما ما همچنین در لیست Ashes of Singularity یک پردازنده Meteor Lake با نام Core Ultra 5 1003H را دیدیم که نشان می‌دهد که این برندینگ جدیدی است که اینتل اشاره کرده بود.

این نتیجه جدید PugetBench از PugetSystems، دومین خبر درز شده با برندینگ Core Ultra است. ما مطمئن نیستیم که “Ultra” چه معنی دارد، اما می‌تواند یکی از چندین نام  “Ultra”، “Pro”، “Max” و غیره باشد که برای تقسیم بیشتر SKU ها بین بازارهای پایه، میان ‌رده و پیشرفته هستند.

لیست جدید PugetBench نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد که سیستم شماره گذاری ۳/۵/۷/۹ خود را حفظ کند. تراشه‌ جدید که شناسایی شده است، Core Ultra 7 است و تراشه‌ای که در ابتدا دیده بودیم، Core Ultra 5 بود.

به گفته نتایج بنچمارک PugetBench، تراشه‌ جدید Core Ultra 7 1003H به نظر می‌رسد یک SKU سیار باشد  البته اگر حرف H همچنان برای این موضوع باشد. این تراشه در بنچمارک Lightroom Classic PugetBench، با 534.5 امتیاز، عملکرد متوسطی داشت که فقط 32.5 امتیاز از یک سیستم دیگر PugetBench که شامل یک پردازنده سیار Intel Core i7-8665U قدیمی‌تر است، بالاتر بود.

بدیهی است که باید با توجه به عوامل مختلف، این نمره‌بندی بنچمارک نباید خیلی قطعی در نظر گرفته شود؛ زیرا این تراشه ممکن است نمونه پیش تولید با مشکلات عملکردی باشد که هنوز باید حل شوند. همچنین، بنچمارک Lightroom Classic به طور عادی نشانگر عملکرد واقعی نیست.

Meteor Lake به عنوان معماری پردازنده نسل ۱۴ Intel عرضه می شود و با چندین ارتقاء اصلی نسبت به Raptor Lake از جمله یک فرآیند بروزرسانی شده با نام Intel 4، یک زبان طراحی چند تایل جدید، هسته‌های E-Cores کم مصرف، ارتقاهای هوش مصنوعی و گرافیک یکپارچه Arc Alchemist، قدرتمندتر همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.