معرفی بهترین ابزارهای تولید تصویر با هوش مصنوعی

برای تولید تصویر هوش مصنوعی، تنها نیاز دارید تا یک متن پیشنهادی داشته باشید که صحنه مورد نظر شما را توصیف کند.

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در اینترنت روز به روز محبوب تر می‌شوند. دلیل آن نیز واضح است ، ابزارهای هوش مصنوعی امروزی به حدی قابل اطمینان شده‌اند که تصویر های تولید شده توسط آن‌ها حتی جوایز عکاسی معتبر را هم برنده شده‌اند.

به گزارش تکناک، شما نیز برای تولید تصاویر هنری زیبا نیازی نیست هنرمند یا عکاسی ماهر باشید. اگر تا به حال از چت بات هایی مثل ChatGPT یا Bing Chat استفاده کرده‌اید، به راحتی می توانید از هر یک از بهترین سازندگان تصویرهای هوش مصنوعی (AI) استفاده کنید.

برای تولید تصویر هوش مصنوعی، تنها نیاز دارید تا یک متن پیشنهادی داشته باشید که صحنه مورد نظر شما را توصیف کند. البته، با جزئیات دقیق تر، تصویر شما می تواند خلاقانه تر هم باشد.

در نتیجه با در نظر گرفتن این قابلیت ها، لیست بهترین سازندگان تصویر های هوش مصنوعی در حال حاضر را برای شما تهیه کرده‌ایم. با پیشرفت تکنولوژی، این لیست را به روز خواهیم کرد.

بهترین تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی

از رایگان تا پولی و از ساده تا پیچیده، به سرعت خواهید فهمید که هیچ یک از سازندگان تصاویر هوش مصنوعی (artificial intelligence) مثل هم کار نمی‌کنند. در واقع، تقریباً همه‌ آن‌ها در مدل های یادگیری ماشینی پایه خود نیز متفاوت هستند. این بدان معناست که متن های پیشنهادی یکسان، بسته به اینکه کدام تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی را استفاده می‌کنید، نتایج متفاوتی خواهند داشت. برای همین، گزینه های شما به شرح زیر است:

میدجرنی  (Midjourney)

اگرچه Midjourney اولین تولیدکننده تصویر artificial intelligence (field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) نبود، اما در حال حاضر برای بسیاری از کاربران، گزینه اول شده است. این به دلیل آخرین نسخه V5 این سرویس است که گوی رقابت را از اکثر رقبا ربوده است. در برخی موارد، نتایجی که تولید می‌کند می‌تواند به صورت واقع گرایانه به نظر برسد، هرچند با برخی اشتباهات جزئی که منشأ آن میراث و هویت هوش مصنوعی آن است.

بر خلاف بیشتر سرویس های دیگر در این لیست، شما نمی‌توانید به Midjourney از طریق وب سایت یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. به جای آن، شما باید از Discord  برنامه چت که به طور عمده برای جوامع گیمر استفاده می شود استفاده کنید. اما این مشکل خاصی نیست، زیرا Discord روی تمام سیستم عامل های اصلی، از جمله مرورگر وب، قابل اجرا است. برای شروع، به راحتی یک حساب کاربری بسازید و به سرور Midjourney در Discord بپیوندید. شاید قبل از شروع مجبور باشید با قوانین سرویس موافقت کنید، که خوب این تنها مانع ورود است.

Midjourney   به سازنده تصویر همه تبدیل شده است

اعضای جدید تنها می‌توانند به عنوان بخشی از یک نسخه آزمایشی رایگان، مقدار محدودی تصویر رایگان تولید کنند (حدود 25 تصویر). با این حال، Midjourney در زمان هایی از ترافیک سنگین، نسخه آزمایشی رایگان را غیرفعال می کند. ارزان‌ترین روش برای استفاده از این سرویس، عضویت ماهیانه به قیمت 10 دلار است. اگر برای یک سال کامل این عضویت را تهیه کنید، می توانید بیشتر صرفه جویی کنید. متأسفانه، این سطح عضویت هم فقط به شما اجازه تولید حدود 200 تصویر در ماه می‌دهد.

با اینکه می‌توانید از Midjourney با پیشنهادات ساده که تنها چند کلمه (یا حتی یک اموجی) را شامل می شود، استفاده کنید، اما قدرت واقعی آن در پارامترهای مشخص شده است. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از پارامتر ar– نسبت تصویر 16:9 را مشخص کنید یا با استفاده از niji– تصاویری به سبک انیمه بسازید

DALL-E

زمانی که DALL-E در سال 2021 راه‌اندازی شد، به عنوان اولین تولید کننده هوش مصنوعی بودکه برای کاربران عرضه شد. آخرین نسخه آن، DALL-E 2، با قابلیت‌های بهتر در درک زبان و تصاویر با کیفیت بالاتر، قابلیت ویرایش عکس‌های موجود را و یا اضافه کردن اشیای جدید به تصاویر را دارد.

OpenAI که شرکت پشت ChatGPT است، DALL-E را ساخته است. این شرکت از مدل زبان بزرگ خود، GPT-3 به عنوان پایه استفاده کرده‌است، که توضیح می‌دهد چگونه تولیدکننده تصویر پیشنهاد های شما را متوجه می‌شود.

استفاده از DALL-E بسیار ساده و روان است. شما نیاز به یک حساب OpenAI دارید، و احتمالاً قبلاً اگر از ChatGPT استفاده کرده‌اید، چنین حسابی را دارید. پس از ورود به سامانه، می‌توانید پیشنهاد خود را در کادر متنی وارد کرده و دکمه ” Generate” را بزنید.

هر تصویری که تولید می‌کنید، یک اعتبار را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال، برای کاربران جدید دیگر راهی برای دریافت اعتبار رایگان در DALL-E وجود ندارد. این روش در آوریل 2023 به پایان رسیده است، بنابراین اگر امروز یک حساب کاربری ایجاد کنید، باید اعتبار خریداری کنید. هر بار شما باید 15 دلار برای خرید اعتبار پرداخت کنید، که باعث می‌شود 115 اعتبار به دست آورید. هزینه حدود 13 سنت در هر استفاده است که برای یکی از بهترین تولید کننده‌های تصویر هوش مصنوعی ، خیلی بد نیست.

با این حال، همچنان می‌توانید از DALL-E به صورت رایگان از طریق Bing Chat شرکت Microsoft استفاده کنید.

Stable Diffusion Online

بر خلاف سایر تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی در این لیست، Stable Diffusion کاملاً رایگان و منبع باز است. اگر یک کامپیوتر قدرتمند با کارت گرافیک اختصاصی دارید، حتی می توانید مدل را دانلود و به صورت خودکار اجرا کنید. بهترین قسمت آن این است که کاملاً آفلاین عمل می‌کند. با این حال، این گزینه برای همه ممکن نیست زیرا حداقل نیازمندی‌ها شامل یک گرافیک با GB 8 VRAM  است که این موضوع غیر از کامپیوترهای گیمینگ یا کاربری حرفه ای را شامل نمی‌شود.Stable Diffusion  یک مدل یادگیری ماشینی رایگان و منبع باز برای تولید تصویر است.

خبر خوب این است که شما می‌توانید از Stable Diffusion برای تولید تصاویر به صورت کامل در مرورگر وب خود استفاده کنید. فقط به وب سایت StableDiffusionOnline مراجعه کرده، متن پیشنهادی خود را وارد کنید. ساده تر از این نمی شود.

شما نیازی به حساب کاربری ندارید، اما در این صورت نتایج کارهای شما ذخیره و برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود. برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، باید مدل را در کامپیوتر خود اجرا کنید. همچنین، نمی‌توانید تاریخچه تولید شخصی خود را ببینید، بنابراین برای یک بار استفاده مناسب است. با این حال، این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا از پیشنهادات قبلی و نتایجشان برای الهام و  ایده گرفتن در هنگام نداشتن ایده هنری استفاده کنید.

DreamStudio

برای تولید تصویر هوش مصنوعی، تنها نیاز دارید تا یک متن پیشنهادی داشته باشید که صحنه مورد نظر شما را توصیف کند.

اگرچه StableDiffusionOnline به اندازه کافی به عنوان سرویس رایگان به خوبی عمل می‌کند، اما ویژگی های کامل آن فراهم نیست. به عنوان مثال، شما نمی توانید اندازه تصویر را سفارشی کنید و یا پس از تولید آنها را ویرایش کنید. اما خوشبختانه، سازندگان Stable Diffusion، Stability AI با DreamStudio، راه حلی مناسب را در اختیار دارند.

هنگام باز کردن DreamStudio، متوجه خواهید شد که این برنامه شبیه یک برنامه پیشرفته است که دارای بسیاری از دکمه ها و نوار های مختلف است. شما می توانید همزمان چندین تصویر تولید کنید (یا کمتر)، نسبت تصویر را تغییر دهید، برخی از عناصر را در تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی حذف کنید و غیره. DreamStudio همچنین انواع “استایل” های مختلف را ارائه می دهد که شامل همه چیز از فتورآلیسم تا استایل اوریگامی و کتاب کمیک می‌باشد.

از سبک های مختلف گرفته تا ویژگی های مختلف ویرایش، DreamStudio  یک تجربه بسیار قابل تنظیم را ارائه می دهد.علاوه بر همه این‌ها، با استفاده از تب ویرایش، می‌توانید اشیاء را در تصاویر تولید شده توسط AI خود اضافه کنید و یا حذف کنید. به عنوان مثال، از ابزار پاک‌کن برای حذف بخش‌هایی از تصویر استفاده کنید و سپس پیشنهادی را برای پر کردن فضای خالی وارد کنید.

به عنوان یک محصول رسمی و بسیار پیشرفته، DreamStudio هزینه دارد. اما خبر خوب این است که هنگام ثبت نام، 25 اعتبار رایگان دریافت خواهید کرد که با آن می‌توانید 125 تصویر تولید کنید. علاوه بر این، حداقل خرید 10 دلاری به شما 1،000 توکن یا امکان  حدود 5،000 تولید تصویر توسط هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

Bing Chat

برای تولید تصویر هوش مصنوعی، تنها نیاز دارید تا یک متن پیشنهادی داشته باشید که صحنه مورد نظر شما را توصیف کند.

موتور جستجوی Bing شرکت مایکروسافت پس از زمان کوتاهی از عرضه ChatGPT حالت چت قدرتمند جدیدی را شامل شد. از آن زمان به بعد، با اضافه کردن یک تولید کننده تصویر AI رایگان به آن، قابلیت های آن بیشتر شده است. این سرویس با نام Bing Image Creator، صفحه اختصاصی خود را داراست که ایده ها و دستورالعمل هایی درباره چگونگی استفاده از آن را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که شرکت مایکروسافت به طور نزدیک با OpenAI، سازنده ChatGPT، کار می‌کند، این موضوع عجیبی نیست که Image Creator Bing از DALL-E استفاده می‌کند. این بدان معناست که اگر شما در یکی از پلتفرم های رایگان اعتبارات خود را به پایان رسانده‌اید، می توانید به سادگی به یک پلتفرم دیگر نقل مکان کنید.

تولید تصویر Bing Chat در زیر کاپوت از DALL-E استفاده می کند و یک ریال هم هزینه ندارد. هنگامی که با حساب کاربری Microsoft خود وارد شوید، Image Creator به طور خودکار 100 “Boost” را به شما اعطا می‌کند. اینها در واقع اعتباراتی هستند که به شما اجازه می دهند تصویر جدیدی را تولید کنید. Boosts هر هفته به صورت خودکار تجدید می‌شوند و در حال حاضر نمی‌توانید برای بیشتر کردن اعتبار هزینه ای پرداخت کنید.

اگر Boosts شما تمام شد چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که از اسمش پیداست، شما باید زمان بیشتری صبر کنید. اما خبر خوب این است که شما همچنان قادر خواهید بود به صورت رایگان تعداد نامحدودی تصویر را تولید کنید.

همچنین می‌توانید از طریق Bing Chat عادی، حتی در موبایل، به Image Creator دسترسی پیدا کنید. فقط به حالت خلاقانه تغییر داده و با “تولید تصویری از …” شروع کنید. این روش هم‌اکنون با محدودیت 200  مکالمه در روز، همانند محدودیت چت بات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.