تلسکوپ هابل یک شگفتی کهکشانی را به تصویر می کشد

تلسکوپ هابل عکسی از NGC-1156منتشر کرد

کهکشانی که در تصویر این هفته تلسکوپ هابل نشان داده شده است شکلی بر خلاف بسیاری از کهکشان های عکاسی شده توسط هابل دارد.
به گزارش تک ناک، اگرچه هزاران ستاره درخشان آن یک کهکشان مارپیچی را تداعی می کنند، اما فاقد ساختار مشخصه «پیچ پیچ» است.
این شکوفه‌های زرشکی رنگ درخشان که توسط ابرهای غبار پیچ خورده‌اند محل شکل‌گیری ستاره‌ها هستند. اما درخشش پراکنده‌ای مانند یک کهکشان بیضوی که هسته آن از ستاره‌های قدیمی‌تر و قرمزتر تشکیل شده را ساطع می‌کند. این شگفت‌انگیز کهکشانی برای اخترشناسان با نام NGC 1156 شناخته می‌شود.
NGC 1156 تقریباً در فاصله 25 میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی برج حمل قرار دارد و دارای ویژگی های مختلف و متنوعی است که مورد توجه ستاره شناسان است.
یک کهکشان کوتوله نامنظم، که به عنوان منزوی طبقه بندی می شود . منزوی به این علت که هیچ کهکشان دیگری به اندازه کافی در این نزدیکی نیست که بر شکل عجیب و غریب آن و شکل گیری ادامه دار ستاره های تأثیر بگذارد.
انرژی شدید ستارگان جوان تازه به وجود آمده ، در مقابل درخشش قرمز گاز هیدروژن یونیزه شده به کهکشان رنگ می بخشد، در حالی که مرکز آن پر از ستاره های قدیمی تر است.
تلسکوپ هابل قبلاً تصویر NGC 1156 را گرفته است . ستاره شناسان متوجه شدند که تنها سه چهارم کهکشان هایی در فاصله کمی بیش از 30 میلیون سال نوری از زمین توسط هابل با جزئیات کافی برای مطالعه ترکیب ستارگان درون آنها مشاهده شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.