ثبت یک حدنصاب جدید برای ماموریت هواپیمای فضایی آمریکا

وسیله نقلیه آزمایشی مداری X-37B نیروی هوایی ایالات متحده پس از یک ماموریت رکورددار به مدت 908 روز، روز شنبه به زمین بازگشت و 129 روز از اقامت قبلی خود در فضا پیشی گرفت.

وسیله نقلیه آزمایشی مداری X-37B نیروی هوایی ایالات متحده پس از یک ماموریت رکورددار به مدت 908 روز، روز شنبه به زمین بازگشت و 129 روز از اقامت قبلی خود در فضا پیشی گرفت.

به گزارش تکناک، این هواپیمای فضایی بدون خدمه، قابل استفاده مجدد با ساخت بوئینگ در مرکز فضایی کندی ناسا در مرکز فرود شاتل در فلوریدا فرود آمد و ششمین ماموریت خود، OTV-6 را که در 17 می 2020 آغاز شد، پایان داد.

این وسیله نقلیه آزمایشی مداری X-37B شبیه شاتل فضایی خارج از رده‌ی ناسا است، اما با طول 8.8 متر (29 فوت) حدود یک چهارم طول آن را دارد.

آخرین ماموریت آن نه تنها طولانی ترین ماموریت، بلکه اولین پرواز X-37B با حمل یک ماژول خدماتی بود. بدین منظور حلقه‌ای به عقب وسیله متصل شد تا تعداد آزمایش‌های قابل میزبانی در طول یک ماموریت را افزایش دهد.

این ماژول که به نیروی هوایی امریکا اجازه دسترسی فضایی کم هزینه به شرکای بیشتری ارائه می‌دهد، قبل از فرود از هواپیمای فضایی رها شد تا طراحی آیرودینامیکی وسیله برای ورود ایمن به جو زمین حفظ شود.

یکی از آزمایش‌های راه‌اندازی‌شده در آخرین پرواز توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی، بر تبدیل نیروی خورشیدی به انرژی مایکروویو متمرکز بود، در حالی که آزمایشی دیگر توانایی مواد مختلف را برای مقاومت در برابر محیط فضایی ارزیابی کرد.

تحقیق سوم تأثیر قرار گرفتن طولانی مدت در فضا بر دانه ها با تمرکز ویژه بر اثرات تشعشع را بررسی کرد. USAF گفت: اکتشافات می تواند به افزایش تولید محصولات فضایی برای ماموریت های بین سیاره ای آینده و ایجاد پایگاه های دائمی در فضا کمک کند.

سرهنگ دوم جوزف فریتشن گفت:X-37B  پیوسته مرزهای آزمایش را که امکان آن توسط دولت و تیم صنعتی نخبه پشت صحنه فراهم‌شده‌است، فراتر می‌برد. توانایی انجام آزمایش‌های روی مدار و بازگرداندن آنها به خانه برای تجزیه و تحلیل عمیق روی زمین برای وزارت نیروی هوایی و جامعه علمی بسیار ارزشمند است. اضافه شدن ماژول سرویس در OTV-6 به ما امکان میزبانی آزمایش های بیشتری را نسبت به قبل می‌دهد.

نیروی هوایی آمریکا اهداف اولیه X-37B را دو مورد توصیف می کند: “فناوری های فضاپیمای قابل استفاده مجدد برای آینده آمریکا در فضا و آزمایش های عملیاتی با قابلیت بازگشت به زمین و بررسی آنها. جزئیات زمان ماموریت بعدی این هواپیمای فضایی هنوز اعلام نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.