خطر بالای برنامه‌های موبایلی جام جهانی قطر برای حریم خصوصی کاربران

جام جهانی حریم خصوصی

طبق هشدار برخی کارشناسان، برخی برنامه هایی ساخته‌شده مخصوص جام جهانی امسال در قطر، قابل اعتماد نیستند و نشانه‌هایی از خطر امنیتی و تعرض به حریم خصوصی دارند.

به گزارش تکناک، با توجه به میزبانی اپ استور از برنامه های کمکی به افراد حاضر در جام جهانی قطر، کارشناسان حریم خصوصی و تنظیم کننده های بین المللی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات بسیار فراتر از حد نیاز توسط این برنامه ها هشدار جدی داده اند.

حریم خصوصی اهمیت دارد

بر اساس گزارش Politico، یکی از این برنامه‌ها، اطلاعات تماس‌های تلفنی افرادی را جمع آوری می کند. با این حال، به گفته رئیس حفاظت از داده‌های آلمان، داده های جمع آوری شده بسیار فراتر از میزان ادعایی برنامه‌هاست.

آنها می‌گویند: یکی از اپلیکیشن‌ها داده‌های ارتباط تماس‌ها را جمع‌آوری، و برنامه دیگر به طور فعال از رفتن دستگاه بر روی حالت Sleep جلوگیری می کند. همچنین به طور  واضح، داده های استفاده شده توسط برنامه ها نه تنها به صورت محلی در دستگاه باقی‌مانده، بلکه به یک سرور مرکزی نیز منتقل می شوند.

آنها پا را فراتر گذاشتند و گفتند هرکس در حال استفاده از این برنامه هاست نباید این کار را با تلفنی که حاوی داده های آنهاست انجام‌دهد.

تنها آلمانی ها خبر از وجود این مشکل نداده‌اند. به گفته آژانس‌های نروژی و فرانسوی نیز این مسائل غیر اخلاقی است و و نروژی‌ها از میزان دسترسی این برنامه‌ها احساس خطر کرده اند.

دو مورد از برنامه‌های حیاتی برای افراد حاضر در بازی‌های قطر، «Hayya» و دیگری «Ehteraz» است که به عنوان جاسوس‌افزار توسط کارشناسان شناخته شده‌اند.

با توجه به اینکه جام جهانی در شرف آغاز شدن است و هفته‌ها ادامه‌می‌یابد، افراد حاضر در این کشور ممکن است گزینه‌ای جز دانلود برنامه‌ها طبق دستورالعمل نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.