حاشیه جدید ردیت با معرفی یک آیکون بدقواره

این هفته، برنامه iOS ردیت با یک آیکون جدید و زشت به‌روز شد و اگر شما از آن خوشتان نمی‌آید، باید برای تغییر آن پول پرداخت کنید.

به گزارش تکناک، ردیت به تازگی تغییرات قابل توجهی را در API خود اعمال کرد که منجر به این شد که بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث از این پلتفرم کناره گیری کنند.

اکنون که برنامه رسمی ردیت تقریباً تنها راه دسترسی به این شبکه اجتماعی در تلفن همراه است، شرکت می‌خواهد کاربران را به پرداخت برای سطح پرمیوم خود تشویق کند.

ردیت می‌خواهد کاربران را مجبور کند برای آیکون‌های زیباتر هزینه کنند

همانطور که  بنیامین مایو در یک پست تردز اعلام کرده است، آیکون پیش‌فرض برنامه ردیت به تصویری ۸ بیتی به نام “OrangeRed” تغییر کرده است. برنامه ردیت گزینه‌های آیکون شخصی را برای کاربران ارائه می‌دهد، اما یک نکته وجود دارد. آیکون‌های شخصی فقط برای مشترکان Reddit Premium در دسترس هستند و آیکون اصلی هم مشمول پرداخت هزینه است.

ردیت دو گزینه آیکون رایگان برای مدت محدودی ارائه می‌دهد، اما هیچ کدام شبیه لوگوی اصلی ردیت نیستند. بیشتر گزینه‌های آیکون، از جمله آیکون اصلی، نیاز به اشتراک دارند. Reddit Premium هر ماه ۵.۹۹ دلار یا هر سال ۴۹.۹۹ دلار هزینه دارد. با این حال، برای کاربرانی که از طریق برنامه iOS عضو می‌شوند، اشتراک گران‌تر است – هر ماه ۶.۹۹ دلار یا هر سال ۵۹.۹۹ دلار.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که ردیت سعی کرده است با دریافت هزینه از توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از API آن برای توسعه برنامه‌های شخص ثالث Reddit استفاده کنند، درآمد بیشتری کسب کند.

براساس گفته کریستین سلیگ ، توسعه دهنده پشت برنامه آپولو که اکنون متوقف شده است، API برای برنامه‌ای مانند آپولو که حدود ۷ میلیارد درخواست API در ماه داشت، هر سال ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد.

کاربران پلتفرم را رها کرده اند

از زمان قطع برنامه‌های شخص ثالث ردیت ، بسیاری از کاربران این پلتفرم را ترک کرده اند. یک گزارش اخیر نشان داده است که معیارهای دسترسی Reddit از آن زمان به بعد کاهش یافته است.

در اعتراض، بسیاری از زیردسته‌ها (subreddits) خصوصی شدند و برای عموم قابل دسترسی نیستند. برخی دیگر گفتند که از مدیریت زیردسته‌هایشان منصرف خواهند شد، که ممکن است باعث صدمه رساندن به درآمد ردیت از تبلیغات شود. وضعیت تا جایی پیش رفت که مدیرعامل ردیت از کارمندان درخواست کرد که برای جلوگیری از آزار و اذیت کاربران، هیچ گونه کالای تبلیغاتی ردیت را در ملاء عام نپوشند.

برنامه ردیت با آیکون جدید، اکنون در AppStore  قابل دسترسی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.