حذف برنامه کورتانا در بروزرسانی جدید ویندوز ۱۱

پایان کورتانا در ویندوز فرا رسیده است چرا که مایکروسافت به صورت رسمی برنامه کورتانا را در ویندوز ۱۱ با آخرین نسخه کانال Canary حذف کرده است.

به گزارش تکناک، همین نسخه تغییراتی نیز مانند صفحه اصلی تنظیمات جدید و روش‌های جدیدی برای تغییر بین تنظیمات سریع را به همراه دارد.

در  نسخه کانال Canary بیلد 25967 ویندوز ۱۱  کورتانا به‌طور کامل حذف شده است. مایکروسافت ابتدا این تغییر را در ماه اگوست اعلام کرده بود، بنابراین این امر غیرمنتظره نیست. اما چیزی که متعجب‌کننده است، تغییرات دیگر در این نسخه است. مایکروسافت در حال آزمایش یک نمای پیمایشی از تنظیمات سریع است. این قابلیت برای همه افراد فعال نیست، اما این بخشی از ارزیابی مایکروسافت برای اثربخشی طرح‌های مختلف است. بنابراین اکنون، به جای اینکه مجبور باشید لیست را برای افزودن اقدامات سریع جدید ویرایش کنید، به سادگی می توانید از طریق لیست قابل پیمایش اقدامات سریع کارتان را انجام دهید. آن را در زیر بررسی کنید.

نکته دیگری که متعجب‌کننده است (بسته به نحوه نگاه کردن به آن) برنامه تنظیمات جدید است. این برنامه با کانال‌های دیگر اینسایدر ویندوز تست شده است و شما را با کارت‌های تعاملی در صفحه اصلی تنظیمات مواجه می‌کند. این امر اصلاً جدید نیست. تغییرات و اصلاحات دیگر در این نسخه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

  • اجزای سیستم که در حال حاضر در بخش تنظیمات > برنامه‌ها > برنامه‌های نصب شده قرار داشتند، به صفحه خودشان در بخش تنظیمات > سیستم > اجزای سیستم منتقل شده‌اند.
  • بروزرسانی سپتامبر ۲۰۲۳ برای زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) منتشر شده است و شامل بهبودهای شبکه در آخرین نسخه اینسایدر پیش‌نمایش است. برای کسب اطلاعات بیشتر به پست وبلاگ مربوطه مراجعه کنید.
  • مشکلی که باعث می‌شد اینسایدرها در نسخه‌های اخیر کانال کاناری هنگام خاموش کردن، خروج از سیستم یا راه‌اندازی مجدد، صفحات سبز شوند، رفع شده است.
  • برچسب سفیدی که در حالت تاریک بارگذاری فایل اکسپلورر مشاهده می‌شد، و همچنین مشکلی که باعث می‌شد فایل اکسپلورر پس از تغییر حالت از نور به تاریک و بالعکس، در رنگ‌های نادرست گیر کند، رفع شده است.
  • چند مشکل که منجر به کرش exe می‌شدند، رفع شده‌اند.
  • مشکلی که باعث می‌شد تغییرات مرتب‌سازی فایل اکسپلورر در پوشه‌ها پس از حرکت به بخشی دیگر و بازگشت، ذخیره نشوند، رفع شده است.
  • مشکلی که باعث می‌شد آیکون‌ها در دسکتاپ تا پس از تازه‌سازی دسکتاپ به آیکون‌های سفید و عمومی تبدیل شوند ، رفع شده است.
  • تلاش‌هایی برای بهبود عملکرد فایل اکسپلورر، از جمله رفع نشتی حافظه که بر عملکرد در طول زمان تأثیر می‌گذاشت و رفع مشکلی که تب با آیکون بارگذاری هنگامی که بارگذاری به پایان رسیده است، گیر می‌کرد.
  • تجدید نظر بصری در صفحات لایسنس ویندوز: ما ظاهر و احساس صفحات لایسنس ویندوز در فروشگاه مایکروسافت را بهبود داده‌ایم تا با ویندوز ۱۱ سازگار باشد. این صفحات جداول مقایسه‌ای بین نسخه‌های ویندوز را ارائه می‌دهند تا به شما در انتخاب بهترین لایسنس کمک کنند.

اگر قصد دارید این نسخه را دانلود کنید، سه مشکل شناخته شده وجود دارد. اگر بعد از دانلود این نسخه تصمیم به بازگشت به نسخه قبلی داشته باشید، منوی شروع یا برنامه تنظیمات ممکن است به درستی کار نکند.

مایکروسافت همچنین در حال بررسی گزارش هایی است مبنی بر اینکه صف چاپ درست کار نمی کند و ممکن است برخی از بازی ها به درستی بارگیری نشوند. این تنها نسخه ویندوز اینسایدر در این هفته نبود. مایکروسافت همچنین نسخه پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ Build 23560 را در کانال Dev منتشر کرد. این نسخه امکان فراخوانی Copilot با استفاده از کلیدهای Alt+Tab را به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.