ایلان ماسک حساب توییتری منتقدانش را مسدود کرد

ایلان ماسک، مدعی طرفدار آزادی بیان ، حساب توییتری تعدادی روزنامه‌ نگار منتقد برجسته را که درباره او گزارش های انتقادی منتشر می‌کردند مسدود کرد.

ایلان ماسک، مدعی طرفدار آزادی بیان ، حساب توییتر تعدادی روزنامه‌ نگار منتقد برجسته را که درباره او گزارش های انتقادی منتشر می‌کردند مسدود کرد.

به گزارش تکناک، او همچنین لینک‌های مربوط به سرویس رسانه‌ی اجتماعی رقیب خود Mastodon را مسدود و ویژگی گفتگوی صوتی گروهی توییتر، اسپیس را پس از مواجهه با سؤالات ناخوشایند بست.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که ماسک همواره خود را مطلق‌گرای آزادی بیان توصیف می کند و می گوید هر کسی باید اجازه گفتن هرچیزی را داشته باشد.

ماسک ماه گذشته با مثالی عمق تعهد خود به این اصل را به این صورت عنوان کرد:تعهد من به آزادی بیان حتی تا ممنوع نکردن حساب دنبال کننده هواپیمای خود من، با وجود خطر مستقیم ایمنی شخصی است.

این اشاره به حساب ElonJet@ بود  که اکنون به همراه حساب شخصی دارنده آن، جک سوینی، به حالت تعلیق درآمده است. این حساب کاربری از اطلاعات ردیابی پرواز در دسترس عموم برای توییت کردن  مکان جت خصوصی ماسک در هر بار بلند شدن و فرود استفاده می کرد.

این داده ها به طور خودکار توسط فرستنده های نصب شده به همه هواپیماهای تجاری و بسیاری از هواپیماهای خصوصی برای دسترسی عموم ثبت می شود.

ماسک همچنین گفته است در حال انجام اقدامات قانونی علیه سوینی است. او تغییر رویکرد خود را با اشاره به یک حادثه تعقیب  توضیح داد و گفت که خودرویی در حال تعقیب پسرش بوده است. اداره پلیس لس آنجلس گفت که هیچ گزارش جرمی در این رابطه دریافت نشده است.

حساب های خبرنگاران تعلیق شد

به دنبال آن، حساب کاربری تعدادی از روزنامه نگاران برجسته در توییتر به حالت تعلیق درآمد. NBC News گزارش داد، حساب های رایان مک از نیویورک تایمز، دانی اوسالیوان از CNN، درو هارول از واشنگتن پست، مت بایندر از Mashable، میکا لی از The Intercept، استیو هرمان از صدای آمریکا و روزنامه نگاران مستقل آرون روپار، کیت اولبرمن و تونی وبستر همگی از عصر پنجشنبه تعلیق شده است.

هر یک از این روزنامه نگاران اخیراً در مورد تعلیق حساب کاربری @ElonJet گزارش داده بودند یا مطالب دیگری در انتقاد از ماسک نوشته بودند.

ماسک در توییتی نوشت حساب‌های مسدود شده در روز پنجشنبه موقعیت مکانی دقیق من، که اساساً مختصات ترور است را پست و شرایط خدمات توییتر را نقض کرده‌اند . NBC News نتوانست این ادعا را تأیید کند.

طبق گزارش CNN، یکی از روزنامه‌نگاران، آرون روپار، نویسنده Substack درباره فیلم ویدئویی فرد تعقیب‌کننده از ماسک پرس و جو کرد. حساب وی نیز روز پنجشنبه تعلیق شد و او از این تعلیق بسیار تعجب کرد.

روپار در Substack نوشت: من نمی دانم ظاهراً چه قوانینی را زیر پا گذاشته ام و جوابی از توییتر نگرفته‌ام.

Space  در توییتر بسته شد

تعدادی روزنامه‌ نگار منتقد ماسک در بحث صوتی گروهی توییتر اسپیس درباره این رویدادها شرکت کردند. خود ماسک برای مدت کوتاهی به این گفتگو پیوست، سپس پس از بازجویی ناگهانی آن را ترک کرد.TechCrunch اشاره می کند که Space توییتر اندکی پس از آن بسته شد.

ظاهراً توییتر ویژگی صوتی گروه Spaces خود را حداقل به طور موقت پس از پیوستن ایلان ماسک به یک مکالمه گروهی که شامل خبرنگارانی بود که از این پلتفرم ممنوع شده بودند، حذف کرد.

لینک های Mastodon توسط توییتر مسدود شده است

چنس میلر، سردبیر 9to5Mac خاطرنشان کرد که توییتر همچنین لینک های سرویس رقیب Mastodon را مسدود می کند.

ایلان ماسک همچنین از افزودن لینک های Mastodon به پروفایل توییتر کاربران جلوگیری می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.