حذف حساب های غیرفعال گوگل در دو سال گذشته

حذف حساب های غیرفعال گوگل در دو سال گذشته

آیا حساب قدیمی گوگلی دارید که مدتی است از آن استفاده نکرده اید؟ ممکن است لازم باشد وارد آن شوید و هر 24 ماه یک بار نگاهی به آن بیندازید، زیرا این شرکت قوانین مربوط به حساب های غیرفعال گوگل خود را به‌روزرسانی کرده است.

به گزارش تکناک، پیش از این، طبق قوانین قدیمی اعمال‌شده در ۲۰۲۰، همزمان با قطع دسترسی رایگان به فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای Google Photos، احتمال حذف داده‌های ذخیره‌شده در حساب های غیرفعال گوگل برای دو سال توسط گوگل وجود داشت، اما اکنون با توجه به پست وبلاگ مدیر محصولات گوگل، روث کریچلی، آن حساب ها ممکن است به طور کامل حذف شوند.

a GIF showing a google account sign in and security checkup

قوانین جدید  برای حذف حساب های غیرفعال گوگل تا دسامبر سال جاری اجرا نمی‌شود، بنابراین کاربران مدتی برای یادآوری و بررسی اطلاعات ورود به حساب قدیمی خود و دسترسی ما به جزئیات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این قوانین فرصت دارند. طبق گزارش 9to5Google، آدرس های Gmail حذف شده برای استفاده مجدد در دسترس نخواهند بود.

به گفته گوگل، فعالیت حساب بر اساس اقداماتی مانند خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیو در YouTube، دانلود برنامه در Google Play Store، استفاده از موتور جستجوی گوگل یا ورود به یک برنامه یا سرویس شخص ثالث با آن حساب سنجیده می‌شود.

با این حال، این موارد کاربردهای رایج حساب‌های گوگل مانند ایجاد نام‌های مستعار برای ارسال ایمیل‌ها به آدرس اصلی کاربر را پوشش نمی‌دهند، و هنوز حذف این حساب‌ها مشخص نیست. طبق اشارات ویژه گوگل تمدید اشتراک‌هایی مانند Google One یکی از راه های حفظ فعالیت حساب است، اما افراد معمولا برای یک حساب جایگزین اشتراک تهیه نمی‌کنند.

به گفته کریچلی، هنگام آغاز اعمال قوانین جدید، شرکت فرایند حذفحساب های غیرفعال گوگل را ابتدا با حساب‌های ایجاد شده‌ و دیگر هرگز استفاده‌نشده  شروع و اعلان‌های متعددی را طی ماه‌های منتهی به حذف به آدرس و ایمیل‌های بازیابی حساب ارسال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram