آیا باید در هواپیما تلفن همراه خود را خاموش کنیم؟

برای کسانی که بسیار سفر می کنند، خاموش کردن گوشی و قرار دادن آن در حالت پرواز قبل از برخاستن هواپیما، یکی از تشریفات آشناست.

به گزارش تکناک، در حالی که ممکن است برخی از مسافران این قانون خاموش کردن گوشی در هواپیما را ناخوشایند یا غیر ضروری بدانند، اما در واقع این قانون برای ایمنی همه سرنشینان هواپیما است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) امکان استفاده از وسایل الکترونیکی را در هواپیما تا زمانی که شرکت های هواپیمایی این اجازه را می دهند فراهم می کند. با این حال، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استفاده از تلفن های همراه در هواپیما را برای جلوگیری از هرگونه اختلال احتمالی در برج های تلفن همراه روی زمین ممنوع می کند. در حالی که هیچ مورد ثبت شده ای در خصوص سقوط هواپیما به دلیل استفاده تلفن همراه ثبت نشده است، خطوط هوایی و نهادهای نظارتی همچنان اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از پرواز ایمن انجام می دهند.

یکی از این اقدامات احتیاطی اجتناب از وسایل الکترونیکی است که ممکن است با تجهیزات هواپیما تداخل داشته باشند، مانند ارتفاع سنج های رادیویی، که برای تعیین ارتفاع هواپیما بسیار مهم هستند. در حالی که برخی ممکن است ایده تداخل تلفن همراه یا تبلت با سیستم هواپیما را دور از ذهن تلقی کنند، حوادثی وجود داشته است که وسایل الکترونیکی باعث انحراف در مسیر پرواز شده اند. در یکی از این رویدادها در سال 1999، مسافری که از دستگاه پخش دی وی دی دستی استفاده می کرد باعث شد هواپیما در هنگام استفاده از دستگاه 30 درجه منحرف شود. خوشبختانه هواپیما به سلامت به مقصد رسید، اما این رویداد به عنوان یادآوری اهمیت احتیاط است.

علیرغم عدم وجود شواهدی مبنی بر اینکه وسایل الکترونیکی می توانند باعث سقوط هواپیما شوند، ایمنی مسافران و خدمه در درجه اول اهمیت است. خطوط هوایی و نهادهای نظارتی متعهد به به حداقل رساندن هرگونه خطر بالقوه هستند، به همین دلیل از مسافران خواسته می‌شود دستگاه‌های الکترونیکی خود را خاموش کنند یا در هنگام برخاستن و فرود در حالت هواپیما قرار دهند.

در پایان، در حالی که برخی ممکن است قوانین مربوط به دستگاه های الکترونیکی در هواپیما را ناخوشایند یا غیر ضروری بدانند، اما برای ایمنی همه مسافران در هواپیما وجود دارد. FAA استفاده از وسایل الکترونیکی در هواپیما را تا زمانی که شرکت هواپیمایی تایید کند، مجاز می‌داند، در حالی که FCC استفاده از تلفن‌های همراه را برای جلوگیری از تداخل با برج‌های تلفن همراه روی زمین ممنوع می‌کند. اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط خطوط هوایی و نهادهای نظارتی برای اطمینان از یک پرواز ایمن ضروری است و باید توسط همه مسافران رعایت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.