خروج OPPO و ONEPLUS از بازارهای اروپایی

بروز اختلافاتی بین Oppo و OnePlus با نوکیا در موضوع پتنت، باعث مواجهه این برندها با مشکلاتی در اروپا شده و احتمالا به ترک این بازار می انجامد.

به گزارش تکناک، این مسئله باعث شد تبلیغ محصولات این شرکت ها در آلمان ممنوع شود، همچنین با توجه به کاهش فروش، بازار گوشی های هوشمند اروپا برای آنها چشم انداز خوبی نداشته باشد. گزارش ها حاکی از آن است که این دو شرکت تحت مالکیت BBK Electronics در حال آماده شدن برای خروج از اکثر بازارهای اروپایی، از جمله بریتانیا هستند.

به گفته نشریه چینی 36Kr، Oppo آماده ترک آلمان و بریتانیا است. با وجود محبوبیت دستگاه های این شرکت در اروپا، زیان ده بوده و سود زیادی نداشته است. پیش از این، رویکرد محتاطانه Oppo در بازارهای اروپایی منطقی بود. اما نگرانی در مورد تحولات کلان اقتصادی مانند تورم، حمله روسیه به اوکراین و کاهش فروش گوشی های هوشمند نظر این برند را تغییر داده است.

 

به گزارش مکس جامبور، افشاگر معروف، Oppo و OnePlus نیز در حال ترک اروپا هستند. این دو شرکت عقب نشینی خود را از بازارهای آلمان، بریتانیا، فرانسه و هلند آغاز کرده اند ولی فعلا در کشورهایی مانند ایتالیا، سوئیس، اسپانیا و چند بازار دیگر اروپایی باقی خواهند ماند. با این حال، ممکن است در آینده این تصمیم تغییر کند. این خبر حتی برای رقبای این دو برند، خبر خوشایندی نیست و میتواند منجر به کاهش تعداد کاربران شان در اروپا شود. قبل از این، Oppo و OnePlus در یک اختلاف بر سر یک پتنت با Nokia در آلمان شکست خورده بودند و به همین دلیل نمی توانستند محصولات خود را در این کشور به فروش برسانند. با توجه به اینکه مرکز اروپایی Oppo در آلمان قرار دارد، این اختلاف پتنت ممکن است یکی از عوامل اصلی ترک اروپا توسط این شرکت باشد.

با وجود عرضه اخیر Find N2 Flip توسط Oppo و OnePlus 11 پرچمدار توسط OnePlus در اروپا به نظر نمی‌رسد این مساله در تصمیم گیری این دو شرکت تاثیر داشته باشد. هیچ خبر دیگری در مورد سایر برندهای BBK Electronics وجود ندارد. گویا Vivo در حال حاضر تحت تأثیر این تصمیم قرار نگرفته است و به تازگی آخرین گوشی پرچمدار خود را با نام Vivo X90 Pro معرفی کرده است.

به روز رسانی: OnePlus و Oppo در پاسخ به این گزارش ها مبنی بر ترک اروپا، آنها را تکذیب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.