خشم بازیکنان Minecraft از حذف اکانت‌های قدیمی

خشم بازیکنان Minecraft برای حرکت آزاردهنده مایکروسافت

مایکروسافت با حذف اکانت‌های قدیمی بازی Minecraft، خشم بسیاری از گیمرها را برانگیخته است. این حذف‌ها به این دلیل بود که گیمرها از انتقال حساب‌های قدیمی بازی خود به حساب‌های مایکروسافت غفلت کردند.

به گزارش تک‌ناک، پس از خریداری Mojang شرکت سازندۀ Minecraft توسط مایکروسافت، این شرکت اعلام کرد که دارندگان Minecraft و Minecraft: Java Edition باید حساب‌های خود را به حساب‌های مایکروسافت منتقل کنند. فرآیند انتقال در اکتبر 2020 آغاز شد و در ابتدا قرار بود تا مارس 2022 به پایان برسد. مایکروسافت این تاریخ را تا 19 سپتامبر 2023 به طور قطعی تمدید کرد.

چه اتفاقی برای حساب‌هایی افتاد که به موقع منتقل نشدند؟ با توجه به صفحۀ وب مایکروسافت و ایمیل‌های ارسال شده به حساب Mojang، دارندگان نمی‌توانند به Minecraft.net یا لانچر Minecraft وارد شوند. در نهایت، اکانت‌ها حذف خواهند شد.

با وجود این، حتی قبل از حذف، مایکروسافت به گیمرها اعلام کرد که پس از 19 سپتامبر 2023 نمی‌توانند به انتقال حساب ادامه دهند. این تاریخ به عنوان تاریخ قطعی نهایی اعلام شده بود، امّا بسیاری از بازیکنان ادعا می‌کنند که به آنها اطلاع داده نشده است. مایکروسافت می‌خواست تمام بازیکنان Minecraft را برای امنیت بهتر و دسترسی به ویژگی‌های جدید به سرورهای خود وارد کند.

این یعنی که اگر حساب خود را انتقال نداده‌اید و می‌خواهید دوباره بازی Minecraft را شروع کنید، باید یک مجوز لایسنس خریداری کنید. این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از گیمرها شده است. هزاران نفر برای ابراز خشم خود به Reddit مراجعه کرده‌اند، از جمله یکی که اصرار دارد از این به بعد فقط هر بازی Minefield را همراه با نسخۀ بعدی Starfield و Elder Scrolls VI به سرقت می‌برد.

این کاربر عصبانی نوشت:

«این واقعیت که آنها فقط می‌توانند لایسنس بازی را از شما بگیرند، دیوانه کننده است. به همین دلیل من هرگز از DRMها پشتیبانی نمی‌کنم، اگر بازی دارای DRM باشد، شما آن را ندارید. فقط لایسنس برای پخش موقت آن است.»

قبل از اینکه ناظران پست را قفل کنند، این پست 1100 نظر داشت. ناظر نوشت:

«نظرات قفل شده است، چرا که این فقط یک نبرد بین کاربران است.»

بسیاری از نظردهندگان با پوستر اصلی ابراز همدردی کردند، امّا در ظاهر به همان اندازه نیز افرادی وجود دارند که همدردی در این زمینه نداشته‌اند و اشاره کرده‌اند که این انتقال سال‌ها ادامه داشته و مایکروسافت بیش از 12 ماه از مهلت مورد نظر اطلاع داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.