خودروساز چینی هوش مصنوعی را به محصولات خود می آورد

خودروساز چینی هوش مصنوعی را به محصولات خود می آورد (GWM) با هدف وارد کردن سیستم‌های هوش مصنوعی در محصولات خود، قرار است این فناوری را برای ایجاد مکالمه بین راننده و ماشین در خودروهای خود به کار برد.

به گزارش تکناک به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) ، GMW با شرکت فناوری بایدو برای تولید خودروهای ادغام شده با ربات چتی به نامErnie ، همکاری کرده است، که این امر را تقویت می کند تا خودروها هوشمندتر و کاربر پسندتر شوند.

مدل پایه هوش مصنوعی بایدو، ربات Ernie، به عنوان رقیب چینی برای ChatGPT OpenAI معرفی شده است. چندین ویژگی نوآورانه در خودروهایی که در حال تولید انبوه هستند آزمایش شده است. در بیانیه GWM که توسط SCMP نقل شده است، آمده است: آنها به تدریج به صورت گسترده مورد استفاده تجاری قرار خواهند گرفت.

بایدو روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری بزرگی کرده است و در درجه اول بر توسعه مدل زبان خود Ernie تمرکز دارد. در بیانیه‌ای در ماه می این شرکت اعلام کرد: ۱۴۰ میلیون دلار (۱ میلیارد یوان) برای رشد استارت‌آپ‌های چینی با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کند.

یک تجربه پیشرفته در داخل خودرو

بایدو ماه گذشته فاش کرد که نسخه بتای Ernie 3.5 به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است، یعنی بهتر از ChatGPT (3.5) در رتبه بندی کل توانایی ها و بهتر از GPT-4 در مهارت های خاص زبان چینی.

GWM و بایدو با استفاده از آخرین مدل Ernie، برای تحقیق در مورد کاربردهای آخرین مدل زبان خود در تعاملات هوشمند داخل خودرو همکاری می‌کنند. آنها پیشتر بسیاری از ویژگی های جدید را برای پیاده سازی در مدل های خودروهای تولید انبوه تایید کرده اند.

بایدو Apollo پلتفرم بزرگ رانندگی خودران در چین، فناوری های مختلف رانندگی هوشمند ایجاد شده در ERNIE را برای سناریوهای داخل خودرو، از جمله برنامه ریزی سفر، سرگرمی در خودرو، پرسش و پاسخ مسائل علمی، و طراحی هوش مصنوعی را در نمایشگاه خودرو شانگهای در آوریل 2023 ارائه کرد. خدماتی مانند برنامه ریزی سفر و سرگرمی در ماشین.

تقاضا برای راه حل های هوشمند

تجارت خودرو به سرعت در حال تحول است و هوش مصنوعی به عنوان یک جنبه حیاتی برای شرکت‌های خودرویی که به دنبال متمایز کردن خود و ارائه ویژگی های جدید هستند، ظاهر شده است. مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در اهمیت وجود کابین‌های خودرو هوشمند که رابط‌های بصری‌تر، قابلیت‌های گسترده‌تر و تجربیات روان‌تر را ارائه می‌کنند، هم نظر هستند.

سازندگان چینی مانند Lynk و Smart نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند ساخت وسایل نقلیه مجهز به فناوری Ernie  را آغاز کنند. اوبر همچنین اخیراً اعلام کرد که روی یک ربات هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT کار می کند تا آن در برنامه خود اضافه کند.

GMW، بزرگ‌ترین سازنده خودرو های شاسی‌بلند در چین، مشخص نکرد که کدام مدل‌ها اولین مدل‌هایی هستند که شامل ربات چت داخلی Ernie می‌شوند. همچنین جدول زمانی برای عرضه اولین خودروی مجهز به فناوری مکالمه ارائه نکرده است.

بایدو همچنین فعالانه به دنبال فرصت‌هایی برای ادغام ربات چت Ernie در سایر مشاغل مانند خدمات ابری خود است و مطمئناً رقابت را داغ کرده و نبرد را به رقبای غربی خود مانند OpenAI، گوگل، مایکروسافت و اپل آغاز کرده است.

1 دیدگاه برای “خودروساز چینی هوش مصنوعی را به محصولات خود می آورد

  1. قاسم گفته:

    سلام
    عصر هوش مصنوعی در تمام بخش های زندگی از ساختمان و ماشین الات و ربات ها و همچنین در کلیه کالاهای کارخانجات و در تمام سیستم‌های الکترونیکی و مکانکی در حال نمایان شدن است پس لازمه استفاده از این هوش نیاز به سواد و بارور کردن و آماده کردن مردم و فراهم آوردن زمینه های کاربردی در همه اشتغال ها و همه امور زندگی نیاز به علم و ثروت دارد و این هماهنگی در جامعه ای رشد و شکوفایی بیشتر دارد که سرمایه آن کشور از نیروی انسانی بالاتری برخوردار می باشد
    امروز نیاز جامعه نسل فراوان و تولید فراوان از انسان تا کالا و علم و قدرت در به کارگیری همه جانبه از امکانات به روز دنیا است
    همانطور که علم پیشرفت می کند رشد انسانی و رشد فکری جامعه هم باید پذیرای تغییر اساسی در زمینه به کارگیری از هوش مصنوعی بیشتر و قوی تر تا میزان ساختن یک ملت روی پای خود ایستاده و پایدار و نفوذ ناپذیر ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.