این خودروی آفرود عصای دست شما در مزرعه و معدن است

خودروی آفرود Mk1 یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی ساخت شرکت Munro است که در گلاسکو، اسکاتلند طراحی و ساخته شده است.

به گزارش تک ناک،  این خودرو برای تحمل یک شرایط سخت به عنوان یک وسیله نقلیه کار در مزارع، معادن یا هر جایی که به یک خودروی آفرود قوی مورد نیاز است ساخته شده است.

نام مونرو از نام یک کوه اسکاتلندی با ارتفاع بیش از 3000 فوت نامگذاری شده است. به گفته راس پترسون، مدیر عامل مونرو، این خودرو برای مطابقت با طبقه بندی کار متوسط کلاس 3 در ایالات متحده طراحی شده است این خودرو دارای کابین دو یا پنج صندلی است و توانایی حمل تا یک تن بار را دارد. همچنین می تواند تا 3.5 تن  بار طبق روش تست اروپایی یدک بکشد.

گذشته از پیشرانه الکتریکی، مونرو رویکردی بسیار سنتی دارد. این خودرو روی یک شاسی فولادی نردبانی سوار شده است و از محورهای محکم در هر دو انتها استفاده می کند. خودروی آفرود الکتریکی Mk1 از یک سیستم چهار چرخ متحرک دائمی نیرو می گیرد که دارای جعبه انتقال است و برای آفرود در نظر گرفته شده است.

در حالی که اکثر شاسی بلندهای الکتریکی از دو یا چند موتور استفاده می کنند، Mk1 رویکرد بسیار ساده تری دارد.این خودرو از یک موتور شار محوری نصب شده در مرکز استفاده می کند که سپس به صورت مکانیکی نیروی پیشرانه را به چرخ ها می دهد.

مونرو می‌گوید که در حال برنامه‌ریزی برای ارائه هر دو گزینه موتور 295 اسب بخار و 375 اسب بخار، به علاوه انتخاب ظرفیت باتری 61.0 کیلووات ساعت و 81.0 کیلووات ساعت است.

موتور قدرتمندتر فقط با باتری بزرگتر عرضه می شود. مونرو می گوید که 305 کیلومتر برد را تحت آزمایش WLTP اروپا هدف قرار داده است و احتمالاً در ایالات متحده به کمتر از 270 کیلومتر می رسد.

Mk1 هم از شارژ AC و هم از شارژ سریع DC پشتیبانی می کند. سرعت صفر تا 100 ادعایی این خودرو 4.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 130کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد.

خودروی آفرود الکتریکی Mk1
خودروی آفرود الکتریکی Mk1

بدنه Mk1 توسط راس کامپتون، که قبلا در بولینگر موتورز کار می کرد، طراحی شده است. چهار چراغ در هر طرف در جلو، به راحتی قابل تعویض هستند. پورت های شارژ دقیقا در داخل واحد سمت چپ قرار دارند. بدنه آلومینیومی است، خودروی آفرود Mk1 دارای گلگیر برجسته است که با روکش فایبر گلاس پیچ و مهره ای محافظت می شود و در صورت آسیب به راحتی قابل تعویض است.

اما داخل این خودرو شیک، راحت و آینده نگرانه با خودروهای برقی مانند هیوندای Ioniq 5 یا تسلا مدل X فاصله زیادی دارد و دقیقاً نکته همین است. این ماشینی است که برای کار ساخته شده است. برای افرادی که چکمه‌های کاری پوشیده از گل به پا می‌کنند و می‌پرند و از آنجا دور می‌شوند، بدون اینکه نگران خراب کردن فرش‌های محل پا یا پاشیدن گل و لای روی درها باشند. به سادگی طراحی شده است و در صورت آسیب دیدن به راحتی قابل تعمیر است.

خودروی آفرود الکتریکی Mk1

برای مثال، چراغ‌های جلو را می‌توان به‌جای تعویض کل کلاستر، همانطور که در اکثر خودروها اتفاق می‌افتد، به‌صورت جداگانه تعویض کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.