خودروی آینده اپل کاملاً خودران نخواهد بود

خودروی الکتریکی اپل

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهرا اپل به این نتیجه رسیده است که نمی تواند یک وسیله نقلیه کاملاً خودران را  با فناوری های فعلی موجود تولید کند و عرضه خودروی الکتریکی خود را تا سال 2026 به عقب انداخته است.

به گزارش تکناک، افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، به بلومبرگ گفتند که ، این شرکت اکنون در یک تغییر قابل توجه در حال برنامه ریزی یک طراحی کمتر جاه طلبانه است که فقط شامل فرمان و پدال می شود و از قابلیت های خودران به صورت کامل  فقط در بزرگراه ها پشتیبانی می کند.

در حال حاضر، اپل در حال برنامه‌ریزی است تا به رانندگان اجازه دهد تا کارهای دیگری مانند تماشای فیلم یا بازی را در حالی که وسیله نقلیه‌اش به‌طور مستقل در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کند، انجام دهند. این وسیله نقلیه به رانندگان هشدار می دهد که هنگام نزدیک شدن به خیابان های شهر یا آب و هوای بد، کنترل را در دست بگیرند. این ویژگی می تواند ابتدا در آمریکای شمالی راه اندازی شود و در طول زمان گسترش یابد.

رهبر تیم کوین لینچ، که در پایان سال 2021 پروژه را بر عهده گرفت، تلاش کرده است تا ثبات و تمرکز را به تیم بیاورد. در ابتدا، هدف او دستیابی به خودمختاری «سطح 5» بود که قابلیت‌های کامل خودرانی، حتی در خیابان‌های شهر را اجازه می‌داد. اکنون این هدف کاهش یافته است تا اطمینان حاصل شود که یک محصول واقعاً به بازار می رسد.

شایان ذکر است که اپل در حال حاضر یک پردازنده سفارشی برای تامین انرژی خودرو خود را توسعه داده است. این پردازنده تقریباً برای  تولید انبوه آماده است.

قلب فناوری خودروی الکتریکی اپل یک سیستم رایانه ای قدرتمند روی برد با اسم رمز دنالی برگرفته از بلندترین قله کوه در آمریکای شمالی  و مجموعه ای سفارشی از حسگرها است. عملکرد این پردازنده برابر با چهار تراشه مک با بالاترین سطح کیفی اپل است و توسط گروه مهندسی سیلیکون این شرکت در حال توسعه است. این تراشه به وضعیت پیشرفته ای رسیده است و تقریباً آماده تولید می شود، اگرچه اپل ممکن است قبل از عرضه خودرو آن را کاهش دهد تا هزینه ها را کم کند.

بلومبرگ معتقد است که اپل از ترکیبی از حسگرهای لیدار و رادار به همراه دوربین‌ها در سیستم خودران خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، گفته می شود که این سیستم از یک مدل فناوری ابری برای برخی از پردازش های هوش مصنوعی استفاده می کند. در حال حاضر، اپل حدود 125 میلیون دلار در سال با خدمات وب آمازون برای میزبانی هزینه می کند.

اپل هنوز در مورد طراحی نهایی این خودرو تصمیم نگرفته است. با این حال، قصد دارد طراحی بدنه آن را تا سال 2023 و ویژگی های خودران  آن را تا سال 2024 آماده کند. این خودرو سپس در سال 2025 تحت آزمایش های گسترده قرار خواهد گرفت. منابع می گویند که در ابتدا قیمت خودرو بیش از 120هزار دلار پیش بینی می شد اما اپل اکنون قصد دارد قیمت را کمتر از 100هزار دلار نگه دارد.

بسیاری از آزمایش‌های خودروی الکتریکی اپل احتمالاً در پیست سابق کرایسلر در خارج از فونیکس انجام خواهد شد. این منطقه آزمایشی با نام رمز ” Sahara ” سال گذشته توسط شرکتی خریداری شد که ظاهراً نماینده اپل است. علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل تیم‌های توسعه خودرو را در محوطه جدید «Orchard Parkway» در کنار فرودگاه سن خوزه ادغام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.