معرفی ایده جدید برای افزایش سرسام آور سرعت خودروی مفهومی تسلا

خودروی مفهومی تسلا

یک طراح به تازگی تقویت کننده های موشک اسپیس ایکس را در یک خودروی مفهومی تسلا رودستر پیاده سازی کرده است.

به گزارش تک ناک ، ایده هایپرکار (Hypercar) تسلا اسپیس ایکس مدل R توسط مکس اشنایدر، طراح خودروی جوانی که در ژاپن زندگی می‌کند، شکل گرفته است و می تواند از جذاب‌ترین پروژه‌هایی باشد که توسط طرفداران تسلا طراحی شده باشد.

این خودروی مفهومی تسلا پاسخی به این سوال ارائه می‌کند که اگر ایده ایلان ماسک در مورد تقویت‌کننده‌های موشک با استفاده از دانش و شناخت برند SpaceX برای تولید یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده با پشتیبانی موشک با ویژگی‌ها و توانایی‌های متمایز واقعاً اجرا شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

خودروی مفهومی تسلا

مدل R در مجموع 2600 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در شرایط بارهای پشت سر هم به حداکثر سرعت 467 کیلومتر در ساعت می‌رسد .به ترتیب 2950 اسب بخار و 526 کیلومتر در ساعت برای حالت مسابقه‌ای خودرو. این پیشرانه از سوخت هیدروژن مایع دوست دار محیط زیست بهره می گیرد.

خودروی مفهومی تسلا

این خودرو به دلیل تقویت‌کننده‌های منحصربه‌فرد خود در بالای هر محور که به طور جداگانه هر چرخ را فشار می‌دهد، از درجه بالایی از نیروی رو به پایین قابل تغییر برخوردار است و به آن اجازه می‌دهد تا حداکثر 4G بچرخد.نسخه های خیابانی و مسابقه ای در 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسند.

با توجه به چیدمان بسیار پیشرفته خودرو، وزن کل آن، زمانی که با مایعات (سوخت و مایعات خنک کننده و روغ ) پر شود، تقریباً 2170 کیلوگرم است. این به دلیل تعامل بین باتری ها، رانشگرها و پیشران موشک است. برد پیش بینی شده مدل R 317 مایل با حداکثر ظرفیت 115 کیلووات ساعت 510 کیلومتر است. با این حال، تنها یک دهم این فاصله در حالت موشکی است.

خودروی مفهومی تسلا

قطعات مرکزی موشک یعنی تقویت کننده های موشکی در پشت خودرو با سوخت هیدروژن مایع کار می کنند و فضای کمی را اشغال می کنند.مدل رئال تنها یک صندلی دارد که در مرکز قرار گرفته است. فاصله بین محور چرخ های عقب و جلوی خودرو زیاد است و این باعث پایداری خودرو در سرعت های بالا می شود. میکرو پیشرانه های رو به پایین اضافی در بالای هر چرخ می توانند نیروی رو به پایین مستقل برای پیچیدن و ترمز در هر سرعتی ایجاد کنند. هر گوشه ماشین به سرعت مربوط می شود و به همین دلیل است که هیچ میلیمتری برای راحتی تلف نمی شود.

خودروی مفهومی تسلا

طراح این خودرو در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند این ایده قابلیت تولید تجاری دارد یا نه اینگونه پاسخ می دهد:
از نظر تئوری، بله، من فکر می‌کنم مفهوم خودرو در معنای وسیع‌تری قابل انجام است. بدیهی است که مشکلات جزئی در مورد امکان حرکت این خودرو در جاده وجود خواهد داشت و به طور کلی، فکر می کنم این ایده خوبی نخواهد بود که اجازه دهیم این خودرو که بالقوه یک خطر آتش سوزی غول پیکر است در جاده ها تردد کند. اما کمی شبیه فروش شعله افکن های ایلان ماسک است – آنها واقعاً منطقی نیستند، آنها کمی خطرناک هستند، شما به هیچ وجه دنیا را با آنها نجات نمی دهید – اما آنها واقعاً عالی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.