رونمایی از جدیدترین خودرو پرنده هیدروژنی جهان در 2023 CES 

استارت‌آپ فرانسوی Maca Flight اولین تصویر کلی از خودرو مسابقه‌ای پرنده هیدروژنی خود با طراحی بهبود یافته را در رویداد CES 2023 به نمایش گذاشت.

به گزارش تکناک، این شرکت برای پیشبرد چشم انداز خود برای برگزاری پروازهای آزمایشی در سال 2023، اکنون با Red Bull Advanced Technologies و SEGULA Technologies همکاری کرده است.

کریستین پینو، مدیرعامل Maca در بیانیه‌ای گفت: از اینکه با این شرکت ها قرارداد های استراتژیک خود را نهایی کرده ایم، هیجان‌زده هستیم. هر دوی این شرکت ها منابع مورد نیاز را برای به پرواز درآوردن خودروی مسابقه‌ای پرنده S11 را در اختیار ما قرار می‌دهند.

این شرکت خودرو پرنده هیدروژنی خود که ترکیبی از یک ماشین و هلیکوپتر است را با نام Maca S11 در CES 2022 معرفی کرد. این وسیله برای سرعت و پایداری طراحی شده است. خودروی پرنده برخاست و فرود عمودی (VTOL)  دارد و 100درصد سازگار با محیط زیست است زیرا از مواد کاملاً قابل بازیافت به نام فیبرکتان قوی ساخته شده است. Maca S11 می تواند به حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت (250 کیلومتر در ساعت) دست یابد.

مشخصات امیدوار کننده Maca S11

Maca S11 که صرفاً برای کار در یک مسیر مسابقه در نظر گرفته شده است، دارای بدنه ای به طول 7 متر با شاسی فلزی و قاب ساخته شده از کربن، کتان و چوب است. S11 فضایی را برای کنترل وسیله نقلیه توسط یک خلبان با فناوری جلوگیری از برخورد برای پیشبرد تجربه مسابقه ای ایمن تر ارائه می شود.

S11 دارای سه جفت روتور برقی و شش موتور الکتریکی است که همگی با سلول های سوختی هیدروژنی کار می کنند. یک مخزن 40 کیلوگرمی فیبر کربن برای ذخیره سوخت هیدروژن در S11 استفاده می شود و انرژی تولید شده توسط این مجموعه با یک بسته باتری لیتیوم یونی 150-200 کیلوگرمی قابل مقایسه است.

به گفته خاویر چمبرین، مدیر ارشد فناوری MACA، این تیم تصمیم گرفت تا خودروی S11 را با پیل‌های سوختی مبتنی بر هیدروژن سازگار با محیط زیست تجهیز کند. این اقدام باعث میشود استفاده از این وسیله هیچ تاثیری بر محیط زیست نداشته باشد علاوه بر این زمان پرواز طولانی‌تری را نسبت به خودروهایی که با برق یا سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، ارائه می‌ دهد.

چگونه شرکای جدید می تواند به ماکا کمک کند

تصمیم اخیر این استارت‌آپ آزمایش S11 در مسیرهای مسابقه ای است تا استانداردهای سختگیرانه عملکرد وسیله نقلیه به همراه مسافر به دست آید. اینجاست که همکاری با Red Bull Advanced Technologies، که یک بخش مهندسی با کارایی بالا از Red Bull Racing، است برای Maca حیاتی می شود.

برای فعالیت در دنیای اتومبیلرانی و دریک محیط بسته، در اطراف یک پیست مسابقه، ما نیازی به گواهینامه های مشابهی که برای پرواز به مقاصد دورتر نیاز است نداریم، این موضوع فرآیند تست محصول را آسان می کند. ردبول در دنیای ورزش بسیار مشهور است، بنابراین اشتیاق ما برای کار با آن آنها قابل درک است.

SEGULA Technologies، که یک شرکت مهندسی جهانی است، تخصص خود را در چندین صنعت از جمله خودروسازی و هوافضا به ارمغان آورده است. به ویژه در خودروسازی، SEGULA به دلیل کمک به ایمنی، خودرانی و دوست‌دار محیط‌زیست بودن وسایل نقلیه مورد توجه قرار گرفته است.

این شرکت با ایجاد مشارکت استراتژیک با Red Bull Advanced Technologies وSEGULA Technologies، تعهد خود را برای انجام اولین پرواز رسمی در اواخر سال 2023 اعلام کرده است. قیمت این خودرو حدود 500هزار یورو (573 هزار دلار) برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.