درمانی مطمئن برای آرتروز دست کشف شد

اخیرا دارویی به نام تالاروزول که میزان اسید رتینوئیک را افزایش می دهد، به عنوان یک درمان جدید و مطمئن برای آرتروز دست شناخته شده است.

اخیرا دارویی به نام تالاروزول که میزان اسید رتینوئیک را افزایش می دهد، به عنوان یک درمان جدید و مطمئن برای آرتروز دست شناخته شده است.

به گزارش تکناک، آرتروز دست یک بیماری گسترده و فلج کننده است که به طور نامتناسبی زنان را به ویژه در دوران یائسگی تحت تاثیر قرار می دهد.درحال حاضر علیرغم همه گیری آن بطور گسترده ، کمبود درمان های موثر برای رفع این بیماری به دغدغه ای اساسی تبدیل شده است.

یک تیم تحقیقاتی با مطالعه یک نوع ژن شایع مرتبط با آرتروز شدید دست (OA) شروع به کار کردند.این تیم با تجزیه و تحلیل نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در طول جراحی معمول دست و انجام نمونه های آزمایشی مختلف، یک مولکول حیاتی به نام رتینوئیک اسید را کشف کردند که در افراد در معرض بالای خطر این بیماری ، کمبود داشت.

بیش از 40 درصد افراد در طول زندگی خود به آرتروز (OA) مبتلا می شوند. دست اندام بسیار رایجی برای ابتلا به آرتروز است و در حال حاضر هیچ درمان اصلاح کننده ای برای این بیماری وجود ندارد که به طور موثر علائم را تسکین دهد یا تغییر شکل و سفتی مفاصل را متوقف کند.

تونیا وینسنت، پروفسور و روماتولوژیست افتخاری دانشگاه آکسفورد در این رابطه گفت: پیشرفت این پروژه تنها به دلیل رویکرد چند مرحله ای که ما در پیش گرفتیم امکان پذیر بود. ما در این تحقیق با جراحان دست،دانشمندان ژنتیک، دانشمندان داده و زیست شناسان همکاری می کنیم.

از آنجایی که تالاروزول از مشخصات ایمنی قابل قبولی در انسان ها برخوردار است، یک آزمایش کوچک برای اثبات این که ببینیم آیا این دارو ممکن است یک درمان جدید اصلاح کننده آرتروز را در بیماران نشان دهد یا خیر، در حال انجام است.

دکتر نها ایسار براون، مدیر تحقیقات و هوش سلامت در موسسه خیریه، که بودجه این تحقیق را تامین مالی کرده است، گفت: حدود 8.5 میلیون نفر در بریتانیا با آرتروز زندگی می کنند. اگرچه این بیماری اغلب به عنوان دردهای لحظه ای، نادیده گرفته می شود، اما می تواند تأثیر عمیق و گسترده ای بر زندگی داشته باشد و بر توانایی افراد برای کار، مراقبت از خانواده یا زندگی مستقل نیز تأثیر بگذارد.

برای این بیماری نیاز فوری به درمان‌های اصلاح‌کننده وجود دارد که برای پیشگیری یا کم کردن علائم دردناک آرتروز طراحی می شوند. این مطالعه درک جدیدی از علل آرتروز دست را نشان می دهد که می تواند به شناسایی اهداف بیولوژیکی جدید برای درمان آرتروز دست منجر شود.

ایزر براون نتیجه گرفت: این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما با این یافته‌های دلگرم‌کننده، ما گام بزرگی برای تولید دسته جدیدی از داروهای اصلاح‌کننده بیماری برای درمان آرتروز، پیشگیری از درد مزمن و توانمندسازی افراد برای داشتن یک زندگی خوب با این بیماری، برداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.