دسترسی غیرمجاز واتساپ به میکروفون گوشی

واتساپ در حال کار بر روی مجموعه ای از ویژگی های جدید برای برنامه پیام رسانی خود است. در این میان یک باگ بزرگ که باید در اسرع وقت برطرف شود، کشف شده است.

به گزارش تکناک، کاربران متعددی وجود یک باگ اساسی را گزارش داده‌اند. این باگ به‌طور مداوم، حتی زمانی که کاربر برنامه را می‌بندد، از میکروفون استفاده می‌کند. به نظر می رسد این مشکل چندین گوشی هوشمند اندرویدی از جمله گوشی های سامسونگ و گوگل را تحت تاثیر قرار داده است.

یک مهندس توییتر وجود این باگ مربوط به میکروفون در واتساپ را فاش کرد و تصویری از تاریخچه فعالیت میکروفون در داشبورد حریم خصوصی اندروید منتشر کرد.

این تصویر به وضوح نشان می دهد که برنامه واتساپ به طور مکرر به میکروفون دسترسی دارد. علاوه بر این، فعالیت میکروفون از طریق اعلان نقطه سبز در نوار وضعیت اندروید به وضوح قابل مشاهده بود.

هیچ اصلاح موقتی در اندروید وجود ندارد

واتساپ به گزارش های جدی کاربران پاسخ داده است و به ادعای شرکت، این مشکل مربوط به سیستم عامل اندروید و نه خود برنامه است. واتس‌اپ ادعا می‌کند یک اشکال اساسی موجود در سیستم‌عامل اندروید وجود دارد و به اشتباه به اطلاعات موجود در داشبورد حریم خصوصی دسترسی پیدا می‌کند. این برنامه پیام‌رسانی متعلق به فیس‌بوک از گوگل خواسته است این مشکل را بررسی کند.

مسأله ناراحت کننده این است که واتساپ تا زمانی که ایلان ماسک میلیاردر نظر خود را در مورد این موضوع از طریق پلتفرم رسمی توییتر به اشتراک نگذاشته بود، پاسخی نداده بود و ماسک با واکنش منفی، واتساپ را متهم به نا امنی کرد. این وضعیت برای میلیاردها نفری که از واتساپ استفاده می کنند، به دلیل به خطر افتادن حریم خصوصی آنها نگران کننده است. در حال حاضر، اصلاحی برای این باگ وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.