یوتیوب قصد دارد تب Community در یوتیوب را در دسترس همه تولیدکنندگان محتوا، بدون توجه به تعداد دنبالکنندگان آنها قرار دهد.
به گزارش تکناک، این امکان پیش از تغییر جدید در سیاست شرکت یوتیوب، فقط برای تولیدکنندگان محتوا با بیش از ۵۰۰ دنبالکننده در دسترس بود، اما اکنون برای تمامی کاربرانی که در یوتیوب محتوا تولید میکنند، فراهم شده است.
این اعلامیه از طریق یک پست در help community یوتیوب به اطلاع عموم رسید. شرکت در این بخش، تمام تولیدکنندگان خود را تشویق کرد تا از این ویژگی یکبار بصورت انحصاری برای ایجاد روابط نزدیک با بینندگانشان استفاده کنند. پستهای این Community نه تنها همیشه یک راه عالی برای برقراری ارتباط با دنبال کنندگان و دریافت بازخورد در مورد محتوای آنها بوده است بلکه راهی برای تبلیغ ویدیوها و پروژههای آینده نیز محسوب میشود.
تولیدکنندگان محتوایی که مایل به شروع استفاده از برگه Community در یوتیوب هستند، باید ابتدا با تأیید شماره تلفن و ID خود برای ویژگیهای پیشرفته ثبت نام کنند. این کار را میتوان از بخش Settings > Channel > Feature eligibility > Intermediate features > Verify phone number در استودیو یوتیوب انجام داد. کاربران پس از تأیید شماره تلفن، تولیدکنندگان با دنبال کردن همان دستورالعملها میتوانند برای ویژگیهای پیشرفته ثبت نام کنند. با این حال، ویژگیهای پیشرفته نیاز به بارگذاری شناسنامه معتبر یا ویدیویی برای تأیید هویت دارند.
هنگامی که این ویژگی فعال شود، تولیدکنندگان به راحتی میتوانند به استودیو یوتیوب خود بروند و روی تب Community کلیک کرده سپس میتوانند محتوای خود را منتشر کنند. با این کار دنبال کنندگانشان قادر خواهند بود، این پستها را در برگه Community در یوتیوب و صفحه کانال خود مشاهده کنند.
یوتیوب در این اعلامیه، همچنین بیان کرد که تولیدکنندگان در سال گذشته با استفاده از لینک Send feedback و یا با توییت مستقیم به حساب @TeamYouTube، درخواست های زیادی برای این ویژگی داشتند.
اگرچه این مورد به صراحت ذکر نشده است، اما میتوان فرض کرد تصمیم برای باز شدن این ویژگی به دلیل درخواستهای تولیدکنندگان محتوا بوده است. حساب توییتر Team YouTube پاسخگوی help community بوده و میبینیم که یوتیوب قدمهای لازم را برای جلب رضایت تولیدکنندگان و دنبالکنندگانشان در انجمن های مربوط برمیدارد.