متهم ردیف اول ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX بازداشت شد

پس از اعلام جرم علیه سام بنکمن-فریددر امریکا او توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شده است و احتمالاً به ایالات متحده استرداد خواهد شد.

در پی گزارش هایی مبنی بر اینکه ایالات متحده علیه بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال FTX اعلام جرم کرده است، سام بنکمن-فرید توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شده است و احتمالاً به ایالات متحده استرداد خواهد شد.

به گزارش تکناک، دفتر دادستان کل باهاما پس از دستگیری امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد باهاما، سام بنکمن-فرید را تا زمانی که درخواست رسمی برای استرداد او از سوی ایالات متحده آمریکا ارائه نشود، در بازداشت نگه می‌دارد .

فیلیپ دیویس، نخست‌وزیر باهاما در بیانیه‌ای گفت: باهاما و ایالات متحده در برخورد با همه افراد مرتبط با FTX که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا گذاشته باشند منافع مشترکی دارد . در حالی که ایالات متحده به صورت انفرادی اتهامات جنایی علیه سام بنکمن-فرید را دنبال می کند، باهاما با همکاری مستمر شرکای مجری قانون و نظارتی خود در ایالات متحده و سایر نقاط دنیا ، به تحقیقات نظارتی و جنایی خود در مورد فروپاشی FTX ادامه خواهد داد.

دامیان ویلیامز دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، این واقعیت را که دستگیری سم بنکمن فرید  به درخواست دولت ایالات متحده و بر اساس کیفرخواست مهر و موم شده ای که توسط SDNY تنظیم شده است، را تأیید کرد. دفتر دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک در توییتی اضافه کرد: ما انتظار داریم صبح به سمت بازگشایی کیفرخواست اقدام کنیم و در آن زمان حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.

ژاکلین ملینک از TechCrunch اوایل امروز گزارش داد که میلیاردر سابق قرار بود فردا به عنوان شاهد در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت دهد. این کمیته در حال بررسی وقایعی است که منجر به فروپاشی و ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX در ماه گذشته و استعفای اجباری بانکمن-فرید از سمت مدیرعاملی شد است.

رویترز ماه گذشته گزارش داد که بانکمن فرید مخفیانه 10 میلیارد دلار از وجوه مشتریان FTX را به شرکت تجاری وابسته Alameda Research منتقل کرده است. بانکمن-فرید به این نشریه گفت که انتقال وجوه، برداشت نادرست از برچسب گذاری گیج کننده داخلی شرکت بود. او بارها مدعی بی اطلاعی از هرگونه تخلف شده است.

آکسیوس اوایل امروز گزارش داد که بنکمن-فرید همچنان از شهادت دادن در مقابل کمیته بانکی سنای ایالات متحده خودداری می کند و وکلای او از پذیرش احضاریه خودداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.