دقیق ترین شجره نامه قورباغه ها ایجاد شد

محققان از جمله جف استرایچر، متصدی ارشد، دوزیستان و خزندگان در موزه تاریخ طبیعی لندن، از گسترده‌ترین و به روز ترن شجره نامه تکاملی قورباغه‌ها (دوزیستان) پرده‌برداری کرده‌اند.

به گزارش تکناک، این تکامل نژادی جامع، بر اساس صدها نشانگر ژنتیکی و حیرت‌انگیز از 5242 گونه قورباغه، قرار است درک ما را از این موجودات جذاب تغییر دهد.

تغییر در سیر زمانی تکاملی

تحقیقات جدید همچنین تاریخ شروع احتمالی زمانی که قورباغه های زنده شروع به تکامل کردند را تغییر داده است. به گفته جف استرایچر، نویسنده اصلی مقاله، پیش از این تصور می‌شد که این گروه در حدود ۲۱۰ یا ۲۲۰ میلیون سال پیش به هزاران گونه‌ای که امروزه می‌بینیم تقسیم شده است.

تحلیل جدید ما در عوض نشان می دهد که این تاریخ حدود 180 میلیون سال پیش است. یافتن جوان تر بودن قورباغه ها به این معنی است که آنها با سرعت بیشتری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد به هزاران گونه تنوع پیدا کردند.

قورباغه ها با تاریخچه های طبیعی متنوع خود همیشه موضوعی جذاب برای زیست شناسان و علاقه مندان به طبیعت بوده اند. با این حال، تلاش های قبلی برای ایجاد تکامل نژادی جامع برای این موجودات به دلیل انواع داده های ژنتیکی مورد استفاده محدود بود.

پیشرفت های روش شناسی در مطالعه

در این مطالعه، محققان با ایجاد یک شجره نامه گسترده داده‌های ژنتیکی حاصل از مطالعات تکامل نژادی را با صدها نشانگر ژنتیکی ترکیب کرده بر محدودیت‌ها غلبه کردند. این رویکرد جدید به آنها اجازه داد تا شجره نامه 5242 گونه شگفت‌انگیز قورباغه را ایجاد کنند که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه 71 درصدی نسبت به شجره نامه های قبلی است.

جف استرایچر می‌گوید: شجره نامه های تکامل نژادی نقطه شروع اکثر مطالعاتی هستند که روی گروه خاصی از حیوانات انجام می‌شود، بنابراین ضروری است که تا حد امکان دقیق و دقیق باشند.

دن پورتیک، نویسنده اصلی می‌افزاید: در اینجا نه تنها داده‌هایی را که شجره نامه تکامل نژادی قورباغه از آنها استفاده می‌کند افزایش داده‌ایم، بلکه نرم‌افزار جدیدی را نیز برای کمک به بهبود این داده‌ها توسعه داده‌ایم.

نوآوری های نرم افزاری و برنامه های کاربردی آینده

محققان نرم افزاری را برای مقایسه ژن هایی که تفاوت های زیادی بین گونه ها ایجاد می کنند، توسعه دادند.

جان جی وینز، نویسنده ارشد و استاد دانشگاه آریزونا می‌گوید: مطالعات قبلی از ترکیب مجموعه داده‌های تکامل نژادی با صدها نشانگر از سایر مطالعات ترس داشتند. ما نشان دادیم که این نه تنها امکان پذیر است، بلکه منجر به بهبود شجره نامه ای می شود که می تواند هزاران گونه را شامل شود. همین رویکرد را می‌توان برای هر گروهی از موجودات به کار برد.

نتیجه گیری و پیامدهای آینده

این مطالعه نشان‌دهنده یک جهش به جلو در درک ما از تکامل قورباغه است و منبع ارزشمندی برای محققان فراهم می‌کند و راه‌های جدیدی برای مطالعه دوزیستان ارائه می‌دهد. همانطور که جامعه علمی به کاوش و گسترش دانش ما در مورد این موجودات قابل توجه ادامه می دهد، این شجره نامه تکامل نژادی جامع به عنوان پایه ای برای اکتشافات آینده عمل می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.