دنیای آزاد فرهنگ و هنر در اینترنت اینجاست!

گوکل پلتفرم آنلاین Google Arts & Culture را با هدف نمایش میراث غنی فرهنگ‌ها، هنر، جنبش‌های هنری و تمدن‌های مختلف از سراسر جهان در اینترنت توسعه داده است.

به گزارش تکناک، هنر و فرهنگ جنبه‌های ضروری فعالیت و رشد انسان هستند و قرن‌هاست که افراد و جوامع از این ابزارها برای بازتاب و حفظ ارزش‌ها، باورها و تجربیات خود استفاده می‌کنند.

Google Arts & Culture از طریق رابط واقعیت مجازی خود به کاربران این امکان را می‌دهد که این شاهکارهای غنی را تنها با استفاده از حساب‌های گوگل و گوشی ها، رایانه‌های شخصی یا کروم‌بوک‌های پیشرفته خود، کشف کنند.

درباره این پلتفرم

از زمان راه‌اندازی آن در سال 2011، پلتفرم Google Arts & Culture منبعی محبوب برای هنردوستان، دانش‌آموزان و دانشجویان و هر کسی است که علاقه‌مند به کاوش در دنیای هنر و فرهنگ باشد. این پلتفرم در وب سایت (artsandculture.google.com) و برنامه های مربوط به اندروید و iOS موجود است. این پلتفرم به کاربران، از جمله دانش‌آموزان و معلمان اجازه می‌دهد تا مجموعه‌های دنیای واقعی، نمایشگاه‌های آنلاین و مصنوعات فرهنگی را در بیش از 2000 موزه و گالری کشف کنند.

استفاده از برنامه Google Arts & Culture برای گشت و گذار در موزه های مجازی تنها یکی از بیشمار عملکردهای این سرویس است. با کمک ویژگی واقعیت مجازی و ادغام Google Earth، کاربران می‌توانند فراتر رفته و به مکان‌های واقعی دسترسی پیدا کنند که دسترسی به آنها از نظر جغرافیایی ممکن است برای افراد دشوار باشد.

ویژگی‌های Google Arts & Culture

این پلتفرم طیف وسیعی از ویژگی ها و ابزارها را برای تعامل با کاربران به روش های مختلف ارائه می دهد. برخی از ویژگی های کلیدی آن عبارتند از:

مجموعه آثار هنری و مصنوعات

Google Arts & Culture با موزه‌ها، گالری‌ها و مؤسسات فرهنگی در سرتاسر جهان همکاری می کند تا مجموعه‌های آنها را دیجیتالی کرده و به‌صورت آنلاین نمایش دهد. کاربران می توانند هزاران تصویر با وضوح بالا از نقاشی ها، مجسمه ها، مصنوعات تاریخی و موارد دیگر را در این پلتفرم مرور کنند.

این پلتفرم تورهای مجازی از موزه‌های معروف، مکان‌های متعلق به میراث فرهنگی و مکان‌های دیدنی را فراهم می‌کند. کاربران می توانند با استفاده از فناوری هایی مانند نمای خیابان گوگل و عکاسی پانوراما 360 درجه، این مکان ها به راحتی از خانه خود کاوش کنند.

پروژه های هنری

پروژه های هنری Google Arts & Culture به کاربران این امکان را می دهد که به طور مجازی از موزه های هنری مشهور بازدید کنند و آثار هنری را با وضوح بالا مشاهده کنند. قابلیت بزرگنمایی که این پلتفرم ارائه می دهد، کاربران را قادر می سازد تا جزئیات آثار هنری معروف را از نزدیک بررسی کنند. به عنوان مثال، کاربران به راحتی می توانند بهترین جزئیات نقاشی ها، مانند شب پرستاره اثر ونسان ون گوگ را مشاهده کنند.

آزمایش ها و ویژگی های تعاملی

Google Arts & Culture ویژگی‌ها و آزمایش‌های تعاملی مختلفی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند سلفی‌های خود را با آثار هنری معروف ترکیب کنند تا شخصیت‌های جذاب هنری خود را پیدا کنند یا نمایشگاه‌های موضوعی که توسط متخصصان برگزار می‌شود را کشف کنند.

داستان های فرهنگی

این پلتفرم، محتوای جمع آوری شده، مقالات، ویدئوها و داستان های مرتبط با هنر، تاریخ و میراث فرهنگی را به نمایش می گذارد. این منابع بینش هایی را در مورد جنبش های هنری، رویدادهای تاریخی و شخصیت های مهم ارائه می دهند.

روش‌هایی که می‌توانید Google Arts & Culture را کاوش کنید

این پتلفرم فوق العاده جذاب چندین تجربه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها را امتحان کنند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

به گشت و گذار در گالری های معروف بروید

برخی از بهترین آثار هنری را از گالری ها و موزه ها در خانه یا مدرسه خود کشف کنید. با استفاده از قابلیت واقعیت مجازی می توانید در یک گالری مجازی قدم بزنید.

آثار هنری معروف را نقاشی کنید

کتاب رنگ‌آمیزی یکی از ویژگی‌های سرگرم‌کننده Google Arts & Culture است. هنگامی که یک تصویر معروف را برای رنگ آمیزی انتخاب می کنید، می توانید تصویر را به صورت دیجیتالی با استفاده از پالت رنگی رنگ آمیزی کنید، آن را دانلود و چاپ کنید یا آن را به صورت آفلاین رنگ کنید.

سلفی هنری بگیرید

با این برنامه می توانید عکس خود را با آثار هنری متعدد مقایسه کنید. یک سلفی بگیرید و جستجو کنید تا ببینید کدام اثر هنری با ویژگی های شما مطابقت دارد.

به یک سفر مجازی بروید

با Google Arts & Culture، می‌توانید تورهای مجازی و سفرهای میدانی را آغاز کنید. حتی معلمان می توانند دانش آموزان را در حین کشف مکان های تاریخی در موضوعات یا مفاهیم خاص راهنمایی کنند.

از آزمایشات یادگیری ماشینی لذت ببرید

پروژه Google Arts & Culture دارای آزمایش‌های مهیج یادگیری ماشینی مانند blob Opera و جدول کلمات متقاطع است. می توانید امتیاز کسب کنید و کار خود را در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مزایای Google Arts & Culture

این پلت فرم برای دوستداران هنر در سراسر جهان بسیار ارزشمند است. در زیر برخی از مزایایی است که می توانید از آنها بهره مند شوید را برای شما آورده ایم:

دسترسی آسان به هنر را فراهم می کند

از آنجا که هر کسی، در هر مکان و در هر زمان، می تواند از Google Arts & Culture بازدید کند، دسترسی به هنر آسان تر شده است.

تجربه بازدیدکنندگان را بهبود می بخشد

کاربران می توانند با استفاده از Google Arts & Culture از محدودیت های زمانی، مالی و فیزیکی اجتناب کنند. آنها مجبور نیستند بازدید خود را از یک مجموعه به یک بار محدود کنند.

مکمل بازدید واقعی از یک گالری است

بازدیدکنندگان پس از یک تور مجازی، بیشتر از بازدید واقعی خود از موزه اعلام رضایت می کنند.

هنر و فرهنگ را غیرمتمرکز می کند

Google Arts & Culture با کنار گذاشتن موانعی مانند مکان و هزینه، نمای کلی غیرمتمرکزتری از هنر و فرهنگ را ایجاد کرده است. به دلیل وخامت شرایط کاری، کمبود فضای موجود در موزه یا سایر شرایط مشابه، برخی از نمایشگاه‌های فرهنگی یا هنری فقط برای مخاطبان منتخب (مانند دانشجویان دکترا یا دانشمندان) قابل دسترسی هستند. با این حال کپی های دیجیتال می توانند توسط هر کسی و در هر مکان قابل دسترسی باشند. این منبع آنلاین با باز کردن دسترسی به آثار هنری که قبلاً دست نیافتنی بودند و ترویج یادگیری چند نهادی شروع به ایجاد انقلابی در پژوهش و دانشگاه کرده است.

ابزار یادگیری موثر برای دانش آموزان

تشویق دانش‌آموزان به یک تور مجازی از یک گالری یا یک مکان واقعی قبل از توضیح دادن تجربیاتشان به کلاس، راهی عالی برای تشویق یادگیری است.

معایب Google Arts & Culture

علیرغم مزایای بی‌شمار پلتفرم Google Arts & Culture، منتقدان به اشکالاتی اشاره کرده‌اند که ارزش بررسی دارد:

انتخاب محتوا

برخی از منتقدان نگران هستند که Google Arts & Culture تصویری تحریف شده از هنر و تاریخ هنر ارائه دهد. این مسئله به این دلیل است که خود Google و موزه‌های شریک، اطلاعات و آثار هنری را برای نمایش انتخاب می‌کنند.

خطرات امنیتی احتمالی

همچنین منتقدان ادعا می‌کنند که نماهای خیابانی با وضوح بالا و طرح‌بندی گالری‌ها ممکن است برای سازماندهی حمله مهاجمان استفاده شوند.

نکته: شما هم می توانید آثار هنری خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.