گوگل دستورالعمل جدیدی برای کارکرد دوربین گوشی های تاشو اعلام کرد

گوگل دستورالعمل جدیدی برای کارکرد دوربین گوشی های تاشو اعلام کرد

اکثر خریداران گوشی های هوشمند و همچنین گوشی های تا شو به منظور بهره مندی از قابلیت های فوق العاده دوربین این گوشی ها، برای آنها هزینه می‌کنند.

به گزارش تکناک، به عنوان مثال، گلکسی S22 اولترا به دلیل عملکرد استثنایی دوربین، تقاضای زیادی در بین خریداران گوشی های هوشمند داشته بنابراین دوربین‌ها یکی از دلایل اصلی خرید دستگاه توسط مصرف کننده محسوب می شود.

توسعه دهندگان برنامه به‌منظور استفاده از قابلیت های دوربین در برنامه های خود، چارچوب دوربین اندروید را اتخاذ می کنند. اولین مورد استفاده از چارچوب اجرای پیشنمایش دوربین برای نمایش در برنامه است. با محبوبیت روزافزون دستگاه‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد 4 سامسونگ، صفحه پیش‌نمایش دوربین در این دستگاه ممکن است با مشکلاتی چون کشیدگی، وارونگی یا چرخش نادرست مواجه شود و موجب از کار افتادن برنامه گردد.

برای رفع همه این موارد، گوگل دستورالعمل‌های جدیدی را با CameraViewfinder جدید تنظیم و این مشکلات را برطرف کرده است تا تجربه دوربین ساده‌ای را ارائه ‌دهد.

همانطور که در وبلاگ رسمی ذکر شده است، CameraViewfinder یک برنامه جدید از کتابخانه Jetpack است که به فرد امکان تسریع پیاده سازی پیش نمایش های دوربین را با حداقل تلاش می‌دهد.

این CameraViewfinder با استفاده از یک نمای بافت یا نمای سطح به سیستم دوربین اجازه تنظیم و تطبیق با تغییر شکل را می‌دهد. تحولات شامل نسبت تصویر، مقیاس و چرخش صحیح است. علاوه بر این، کاملاً با پایه کد Camera2 سازگار است.

عملکرد CameraViewfinder اکنون برای استفاده از دوربین در گوشی های تاشو، با تغییرات پیکربندی، چرخش ها و حالت های چند پنجره‌ای آماده است. در واقع، همانطور که در وبلاگ اشاره شد، این عملکرد بر روی بسیاری از دستگاه های تاشو امتحان و آزمایش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.