دسترسی سازمان های دولتی آمریکا به هوش مصنوعی GPT-4  

شرکت مایکروسافت برای کاربران سرویس محاسبات ابری دولتی خود، که شامل آژانس‌های مختلف ایالات متحده آمریکا است، این امکان را می‌دهد تا به مدل های هوش مصنوعی GPT-4 دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در OpenAI است و از فناوری خود برای تقویت ربات چت Bing خود استفاده می‌کند، در نظر دارد روز چهارشنبه اعلام کند که مشتریان سرویس دولتی آژور اکنون می‌توانند از دو مدل زبان بزرگ OpenAI استفاده کنند که شامل جدیدترین و قدرتمندترین مدل این استارت آپ،هوش مصنوعی GPT-4، و مدل قبلی، GPT-3، از طریق سرویس آژور  OpenAI مایکروسافت است.

شرکت مستقر در ردموند در واشنگتن قصد دارد روز چهارشنبه یک پست وبلاگی را منتشر کند که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، در مورد این برنامه، اگرچه از آژانس‌های خاصی که انتظار می‌رود در زمان راه‌اندازی از این مدل‌های زبان بزرگ استفاده کنند، نامی برده نشده است. وزارت دفاع، وزارت انرژی و ناسا از مشتریان دولت فدرال سرویس آژور هستند.

یکی از مقامات DTIC تایید کرد، مرکز اطلاعات فنی دفاعی که بخشی از وزارت دفاع است و روی گردآوری و به اشتراک گذاری تحقیقات نظامی تمرکز دارد از طریق پیشنهاد جدید مایکروسافت، مدل های هوش مصنوعی GPT-4شرکت OpenAI را آزمایش خواهد کرد.

مایکروسافت در حال حاضر مدل‌های OpenAI را به مشتریان تجاری خود ارائه می‌دهد و سرویس OpenAI آژور در ماه‌های اخیر به سرعت در حال رشد است. مایکروسافت در ماه مه اعلام کرد که 4500 مشتری برای این سرویس دارد و در سه ماهه گذشته 2500 مشتری از جمله Volvo AB، Ikea، Mercedes-Benz Group AG و Shell Plc به این گروه افزوده شده اند. ابتکار اعلام شده در روز چهارشنبه اولین تلاش شناخته شده یک شرکت بزرگ برای در دسترس قرار دادن فناوری چت بات به طور گسترده برای دولت ایالات متحده است.

علاقه به مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی GPT-4، که بر روی بخش‌های عظیمی از داده‌های اینترنتی آموزش داده می‌شوند تا بتوانند پاسخ‌های انسانی به درخواست‌های کاربر را پیش‌بینی کرده و تولید کنند، از زمان انتشار عمومی چت ربات ChatGPT OpenAI در اواخر سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافته است. از آن زمان، شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک شروع به ارائه ربات‌های چت قدرتمند به کاربران کرده‌اند و بحث هایی در کنگره درباره اینکه آیا و چگونه هوش مصنوعی باید تنظیم و کنترل شود، شروع شد.

بیل چاپل از مایکروسافت در پست وبلاگ نوشت: مشتریان فدرال، ایالتی و محلی می توانند به هوش مصنوعی GPT-4 و GPT-3 برای کارهایی مانند ایجاد پاسخ به سؤالات تحقیقاتی، تولید کد رایانه ای و خلاصه کردن گزارش های میدانی دسترسی داشته باشند. سخنگوی مایکروسافت تأیید کرد، اگرچه آنها می توانند از مدل ها با رابط چت مانند استفاده کنند، کاربران دولتی آژور به طور خاص به ChatGPT دسترسی نخواهند داشت. ChatGPT به طور کلی از طریق سرویس آژور OpenAI در دسترس است. چاپل قبلاً برای آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده یا DARPA کار می کرد.

مایکروسافت مدل‌های هوش مصنوعی GPT-4 شرکت OpenAI را در فضای محاسبات ابری تجاری خود میزبانی می‌کند، فضایی که جدا از فضای ابری است که توسط مشتریان دولتی آژور استفاده می‌شود و به انواع قوانین امنیتی خاص و انطباق با داده‌ها پایبند است.

چاپل نوشت از آنجایی که مایکروسافت مدل ها را در زیرساخت آژور خود میزبانی می کند، هر داده ای که برای آنها ارسال می شود در سرویس آژور OpenAI باقی می ماند و افزود که داده های مشتریان دولتی آژور برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.