ایجاد محدودیت در نصب رابط کاربری اندروید اتومبیل گوگل

اندروید اتومبیل

در اوایل سال جاری، گوگل طراحی جدید و خارق العاده رابط کاربری اندروید اتومبیل‌ را به نمایش گذاشت. این رابط کاربری چند ستونی و تطبیقی ​​است و پیشرفت های گسترده ای در قابلیت استفاده به ارمغان می آورد اما برای استفاده از آن یک مشکل وجود دارد.

به گزارش تکناک، انتشار این به‌روزرسانی برای تابستان 2022 برنامه‌ریزی شده بود. با این حال، این اتفاق نیفتاد، اما این شرکت در نهایت انتشار آن را شروع کرد.

رابط کاربری جدید اندروید اتومبیل برای دستگاه‌های در حال اجرای نسخه بتای عمومی برنامه، ظاهر می شود. از آنجایی که سقف ثبت‌نام بتا در حال حاضر تکمیل است، اگر پیش از این در لیست بتا عمومی نیستید، قادر به نصب این نسخه از برنامه نخواهید بود. علاوه بر این، گوگل زمان انتشار این نسخه جدید اندروید اتومبیل را برای دیگران اعلام نکرده است.

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، نسخه جدید اندروید اتومبیل  دارای یک طرح رابط کاربری تطبیقی ​​با ستون های متعدد است. طراحی UI تمیزتر، غنی تر و استفاده از آن آسان‌تر است. این صفحه نمایش با همه انواع صفحه نمایش عمودی، افقی و فوق عریض سازگار است، زیرا از یک رابط کاربری تقسیم صفحه استفاده می کند که چندین ویجت را بر اساس اندازه صفحه و نسبت صفحه نمایش ارائه می دهد.

نسخه جدید اندروید اتومبیل‌ همچنین نقشه‌ها را برای دسترسی بهتر راننده بر اساس مدل خودرو نزدیک‌تر به وی ارائه می‌کند. کارت پخش چند رسانه ای به صورت پویا کوچک یا بزرگ می‌شود و ظاهر جدیدتری دارد. همچنین گزینه‌ای برای نشان دادن نقشه‌ها به‌صورت تمام صفحه وجود دارد. داک برنامه اکنون پایدار است و راه آسان‌تری برای جابه‌جایی بین برنامه‌ها، مشابه نوار وظیفه اندروید 12L، ارائه می‌دهد.

اکنون کل رابط کاربری از زبان طراحی جدید Material You گوگل استفاده می کند. نمادهای وضعیت و اعلان‌ها اکنون در یک نقطه گروه‌بندی شده‌اند و با ضربه به قسمت ساعت قابل دسترسی است. همچنین توصیه‌های موسیقی و رسانه‌ای دستیار گوگل کشیدن کشیدن صفحه به کناره‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.