همه آنچه باید در مورد رابط کاربری MIUI 14 شیائومی بدانید

همه آنچه باید در مورد رابط کاربری MIUI 14 شیائومی بدانید

 پس از مدت ها انتظار، سرانجام شیائومی از جدیدترین پوسته اندرویدی سفارشی خود یعنی رابط کاربری MIUI 14، در کنار سری پرچمدار جدیدش رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، رابط کاربری MIUI (mobile personalization layer based on Android published by Xiaomi) نرم افزار جدید مبتنی بر اندروید 13 است و با تغییرات بصری فراوان، چندین ویژگی جدید و بهبود عملکرد بین دستگاهی همراه است.

این شرکت چینی می‌گوید MIUI 14 در مقایسه با MIUI 13 دارای حجم سیستم‌افزار کاهش‌یافته است و برای عملکرد و کارایی بهتر، با ساختار سیستم پیشرفته‌تری عرضه می‌شود.

بیایید نگاهی دقیق به موارد جدید در نرم افزار مبتنی بر اندروید 13 شیائومی بیندازیم.

طراحی

آخرین MIUI 14 با تغییرات بصری قابل توجهی همراه است. این شرکت تغییراتی در آیکون ها و رابط کاربری کلی ایجاد کرده است. آیکون ها بزرگ هستند و اندازه آنها قابل تنظیم است. علاوه بر این، فرمت‌های ویجت جدید و پوشه‌های صفحه اصلی نیز وجود دارد و گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، نرم افزار ویجت های جدید حیوانات خانگی و گیاهان را نیز به ارمغان می آورد. این تا حدودی شبیه به برنامه Pixel Pals در iOS است. هنگامی که گزینه حیوان خانگی یا گیاه در صفحه اصلی اضافه شود، می توان با آن تعامل داشت یا با آن بازی کرد.

کارایی

شیائومی در طول راه اندازی MIUI 14 در مورد عملکرد آن بسیار صحبت کرد. سازنده بر روی ساختار نرم افزار بسیار کار کرده است. MIUI 14 با موتور فوتون جدید می‌یو‌آی با اجرا بر روی هسته اصلی اندروید عرضه می شود. این به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه ایجاد برنامه های نرم افزاری و کم مصرف تر می‌دهد.

ردپای حافظه سیستم تا حد زیادی کاهش یافته است و اکنون تنها هشت برنامه وجود دارد که نمی توان آنها را حذف کرد. شیائومی ادعا می کند روان بودن سیستم تا 60 درصد بهبود یافته است. نه تنها برنامه های سیستم، بلکه برنامه های شخص ثالث نیز شاهد بهبود عملکرد و کارایی هستند.

ویژگی های جدید

بزرگترین ویژگی MIUI 14 حجم کم آن است. حجم کل سیستم عامل فقط 13.09 گیگابایت است که در مقایسه با نسخه های قبلی MIUI بسیار کمتر است. همچنین یک ویژگی پاکسازی جدید برنامه وجود دارد که برنامه های با فرکانس پایین را فشرده می‌کند و تنها یک کپی از فایل های تکراری را ذخیره می کند.

این نرم افزار همچنین گزینه های مدیریت اعلان های جدیدی را ارائه می دهد. اکنون می توان اعلان های همیشگی را تنها با یک سوایپ بست. همچنین، برنامه‌های تازه نصب‌شده به مجوز اعلان نیاز دارند.

حفظ حریم خصوصی نیز بدون ذخیره اطلاعات کاربر در فضای ابری و انجام کلیه اقدامات به صورت محلی در دستگاه بهبود یافته است.

ویژگی های هوش مصنوعی

چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی در MIUI 14 ارائه شده است. رابط کاربری اکنون می تواند متن را از تصاویر استخراج کند. همچنین می توانند متن روی یک تصویر در گالری را فشار داده و نگه دارند تا فوراً آن را تشخیص دهد. حداکثر از 8 زبان پشتیبانی می کند. همچنین یک ویژگی زیرنویس زنده برای کنفرانس های ویدیویی وجود دارد.

شیائومی پیشرفت های قابل توجهی در دستیار صوتی Mi AI نیز ایجاد کرده است. می توان از آن برای اسکن اسناد، ترجمه و فیلتر کردن تماس های اسپم استفاده کرد. و امکان انجام کارهای پیچیده روزانه با دستورات صوتی ساده وجود دارد.

ارتباط میان دستگاه‌های شامل MIUI

رابط کاربری MIUI 14 به کاربران امکان برقراری ارتباط به طور یکپارچه با سایر محصولات اکوسیستم خود را می‌دهد. این شرکت می گوید بیش از یک میلیارد دستگاه توسط دو مرکز اصلی اتصال پشتیبانی می شود. یک دستگاه رابط همگام و به روز شده وجود دارد که هر دستگاه در آن فضای مخصوص به خود را روی صفحه اشغال می کند، که برخی از آنها را می توان از یکی به دیگری منتقل کرد تا ورودی ها را تغییر داد.

همه آنچه باید در مورد رابط کاربری MIUI 14 شیائومی بدانید

Xiaomi Magic center، پلتفرم مدیریت محصولات اکوسیستم شیائومی، نیز بازسازی شده است و اکنون سرعت اتصال بین دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد. طبق گفته این شرکت، روند جدید اتصال پرسرعت، سرعت اتصال گوشی را تا 50 درصد، سرعت اتصال تلویزیون تلفن همراه را تا 12 درصد و انتقال تصویر در حین استریم را تا 77 درصد افزایش داده است.

سرویس خانواده

گفته می شود  رابط کاربری MIUI 14 حتی بیشتر از قبل برای خانواده ها مناسب شده است. این سرویس دارای سرویس های خانوادگی مختلفی است که به شما امکان ایجاد گروه هایی با حداکثر 8 عضو و اختصاص نقش های مختلف با مجوزهای متفاوت را می‌دهد. کاربران می توانند آلبوم های عکس را با گروه خانواده خود به اشتراک بگذارند. همه افراد گروه می توانند موارد جدید را مشاهده و آپلود کنند.

خدمات خانواده همچنین امکان اشتراک گذاری داده های سلامتی مانند ضربان قلب، اکسیژن خون و خواب را با اعضای خانواده فراهم می کند. علاوه بر این، گزینه‌های کنترل مختلفی برای والدین وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد زمان استفاده از صفحه نمایش و برنامه را محدود، همچنین منطقه امن و موارد دیگر را تنظیم کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.