راهنمای رفع مشکل پورت شارژ آیفون

آیا پورت شارژ آیفون شما کار نمی کند؟ ممکن است در این صورت بسیاری از ما فکر کنیم که درگاه شارژ باید تعویض شود، اما این کار برای همه موارد ضروری نیست.

به گزارش تکناک، در برخی موارد، این مشکل ممکن است ناشی از برخی نیازهای ساده باشد که به تعمیر حرفه ای نیاز ندارد.

شارژ کردن کار ساده ای به نظر می رسد، اما بخش های زیادی در این فرآیند دخیل هستند و این فقط درگاه شارژ نیست که در این فرآین نقش دارد. هر گونه مشکل در قطعات و مکانیسم های دخیل در این فرآیند می تواند باعث شود که آیفونی داشته باشید که شارژ نمی شود. سوال این است که هر زمان که به برق وصل شدید چه کاری باید انجام دهید؟در این مطلب به این مورد می پردازیم.

چرا آیفون از 80 درصد بیشتر شارژ نمی شود؟

اول از همه، شما باید بفهمید که آیا آیفون شما تا 80 درصد شارژ می شود و یا بیشتر از این میزان نیز شارژ می گیرد. اگر چنین است، این مسئله احتمالاً به دلیل ویژگی معرفی شده توسط اپل در iOS 13 است. این ویژگی باتری از شارژ شدن آیفون در مواقعی که شرایط مناسب نیست، جلوگیری می کند.

به عنوان مثال، اگر باتری در طول شارژ بیش از حد گرم شود، آیفون به طور خودکار شارژ را متوقف می کند. همانطور که اپل دستور می دهد، زمانی که آیفون شما شارژ نمی شود، باید گوشی را به مکانی خنک تر منتقل کنید. وقتی باتری خنک شد، گوشی دوباره شروع به شارژ شدن می کند.

آیفون شما شارژ یا روشن نمی شود؟

اگر پورت شارژ آیفون شما کار نمی کند، باید چند بررسی انجام دهید و چند مرحله عیب یابی را دنبال کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

هنگامی که آیفون شارژ نمی شود، گوشی را ریست کنید

هنگامی که با هر مشکلی مرتبط با آیفون خود مواجه می شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را ریستارت کنید. زمانی که پورت شارژ آیفون کار نمی کند هم این کار جواب می دهد. راه‌اندازی مجدد آیفون، مشکلات نرم‌افزاری را که ممکن است مانع شارژ شدن گوشی شود، برطرف می‌کند. اما اگر آیفون شما خاموش شده است یا صفر درصد شارژ دارد، این کار ممکن است برای شما مفید نباشد.

پورت شارژ آیفون خود را بازرسی کنید

اگر پورت شارژ آیفون پس از راه اندازی مجدد کار نمی کند، باید پورت را بررسی کنید. با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله ها درگاه شارژر را مسدود می کنند و از اتصال صحیح کابل به پین ها جلوگیری می کنند. اگر یک قوطی هوای فشرده دارید، آن را برای مدت کوتاهی به درگاه شارژ وصل کنید و زباله‌ها را پاک کنید.

سپس از یک برس نرم و خشک برای پاک کردن درگاه شارژ آیفون استفاده کنید. اگر نمی توانید برس را در داخل پورت قرار دهید از خلال دندان استفاده کنید. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، فقط حواستان باشد از یک شی نوک تیز فلزی استفاده نکنید. پس از تمیز کردن درگاه شارژ آیفون، آن را وصل کنید و ببینید آیا شارژ می‌شود یا خیر.

کابل را بررسی کنید

با استفاده طولانی مدت از یک کابل شارژ آیفون ممکن است کابل شکسته یا فرسوده شده باشد. در چنین شرایطی ممکن است کابل شارژ نتواند آیفون شما را شارژ کند. بنابراین به جای نگرانی در مورد پورت شارژ آیفون، در صورت مشاهده علائم قابل مشاهده آسیب به کابل شارژ فعلی، کابل را تعویض کنید.

ببینید آیا آداپتور شارژر سالم است یا خیر

گاهی اوقات، این کابل نیست که مانع کار کردن پورت شارژ آیفون شما می شود. در برخی موارد، مشکل مربوط به آداپتور شارژر است. اگرچه این موضوع غیرمعمول است، اما اگر مدتی آن را داشته باشید، آداپتور شارژر می تواند از کار بیفتد. برای بررسی این موضوع، کابل شارژ را از آداپتور شارژر خارج کرده و آن را به کله دیگری وصل کنید.

اگر آداپتور شارژر اضافی برای تست در دسترس ندارید، کافیست کابل شارژ را به لپ‌تاپ خود وصل کنید. اگر گوشی شما شارژ شد، باید یک کله شارژ جدید بخرید.

به روز رسانی های نرم افزار را بررسی کنید

اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما پورت شارژ آیفون شما ممکن است فقط به این دلیل که گوشی شما بر روی آخرین نسخه iOS نیست، کار نکند. به روز رسانی نرم افزار برای عملکرد عادی گوشی شما بسیار مهم است. بنابراین مطمئن شوید که آیفون شما دارای آخرین نسخه iOS است.

برای بررسی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار آیفون خود، به تنظیمات بروید، روی گزینه  General  ضربه بزنید، روی Software Update کلیک کنید و سپس به‌روزرسانی را جستجو کنید. اگر بروزرسانی برای آیفون شما موجود است، آن را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب آپدیت بررسی کنید که آیا گوشی در حال شارژ شدن است یا خیر.

ببینید آیا عملکرد شارژ بی سیم درست کار می کند یا خیر

آیا تمام مراحل بالا را طی کرده اید و هنوز نتوانسته اید آیفون خود را شارژ کنید؟ در این صورت، باید ببینید که آیا شارژ بی سیم کار می کند یا خیر. به سادگی گوشی خود را در هر ایستگاه شارژ بی سیم سازگار که به دیوار متصل است، قرار دهید.

اگر آیفون حتی با شارژ بی سیم شارژ نمی شود، ممکن است برد شارژ خراب شده باشد و در این مرحله گوشی به تعمیر نیاز دارد.

آیفون را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

هنگامی که با آیفون خود مشکلی دارید و به نظر می رسد هیچ چیز روی آن جواب نیم دهد، بازگشت مجدد به تنظیمات کارخانه می تواند کمک کند. با ریست کردن گوشی، آن را در تنظیمات پیش فرض قرار می دهید. با این کار هر چیزی که ممکن است باعث این مشکل شده باشد ممکن است برطرف شود. این آخرین تلاش برای تعمیر پورت شارژ آیفون است که کار نمی کند. اگر این کار هم جواب نداد، باید گوشی خود را به تعمیرکار نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.