راه اندازی اولین شرکت هواپیمایی برقی در بریتانیا

دیل وینس، فعال اقتصادی در حوزه انرژی سبز، شرکت هواپیمایی برقی “اکوجت” را در بریتانیا راه‌اندازی می‌کند. هواپیماهای هیدروژن-الکتریکی این شرکت از سال 2025 پروازهای داخلی خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش تکناک، دیل وینس،بنیانگذار و مالک شرکت انرژی انرژی های تجدیدپذیر Ecotricity است و با یک خلبان با تجربه به نام برنت اسمیت و تعدادی از متخصصان هوانوردی برای راه اندازی اکوجت شریک شده است.

این شرکت قصد دارد هر چه زودتر این ایرلاین را فعال کند، بنابراین اولین پروازهای آن بین ساوت همپتون و ادینبورگ در سال آینده از هواپیماهای اصلاح نشده استفاده می کند که با سوخت مبتنی بر نفت سفید کار می کنند. در همین حال تاییدیه موتور های هیدروژنی-الکتریکی از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست شده است.

وینس به گاردین گفت: این یک تناقض به نظر می رسد، اما در قلب این پروژه، چرخه بهینه سازی و مقاوم سازی هواپیماهای موجود است. این رویکرد عملگرایانه است، به این معنی که زمان را از دست نخواهیم داد. ما زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کنیم، هواپیماها را به پرواز درمی آوریم و موتورها را وقتی در دسترس قرار گرفتند، تعویض می‌کنیم.

در ابتدا پروازهایی به سرزمین اصلی اروپا نیز برنامه ریزی شده است و سپس در مناطق دورتر نیز گسترش خواهد یافت. بازسازی ها از سال 2025 در هواپیماهای 19 و 70 نفره اکوجت آغاز می شود و گاردین همچنین گزارش می دهد که مخازن هیدروژن هواپیما با هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی های تجدید پذیر پر می شود.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: هواپیما پس از تبدیل، با همان توان خروجی قبلی، اما با کاهش صددرصدی انتشار CO2 کار خواهد کرد. آب تولید شده به عنوان محصول جانبی این فرآیند در ارتفاعات پایین تر از خروجی موتور گرفته و رها می شود.

برای کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی اکوجت، این شرکت قصد دارد فقط وعده‌های غذایی گیاهی را در طول پرواز به مشتریان ارائه دهد، از پلاستیک یک‌بار مصرف استفاده نکند و از کارکنانش بخواهد که لباس‌های دوستدار محیط زیست بپوشند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما دیگرانی که به دنبال هیدروژن برای سوخت هوانوردی سبزتر هستند عبارتند از ایرباس، زیروآویا و رولز رویس.

وینس می‌گوید: مسئله چگونگی ایجاد سفرهای هوایی پایدار دهه ها برای دوستداران محیط زیست مطرح بوده است و تا به امروز اکو جت مهم‌ترین گام به سوی راه‌حل است.

  1. میل به سفر عمیقاً در روح انسان حک شده است و پروازهای عاری از انتشار گازهای گلخانه ای C02 با انرژی تجدیدپذیر به ما این امکان را می دهد که برای اولین بار دنیای باورنکردنی خود را بدون آسیب رساندن به آن کشف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.