راه اندازی ویژگی استوری در تلگرام

تلگرام، اپلیکیشن محبوب پیام رسان، به تازگی قابلیت جدید استوری که بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر آن بودند را راه اندازی کرده است.

به گزارش تکناک، استوری در تلگرام مانند استوری اینستاگرام و اسنپ‌چت به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و ویدئوهایی را به اشتراک بگذارند که بعد از مدت کوتاهی حذف می‌شوند.

با این حال، تلگرام ویژگی استوری خود را با اضافه کردن چندین تغییر منحصر به فرد بهبود بخشیده است. کاربران می‌توانند زمان انقضای استوری خود با گزینه‌هایی از 6 تا 48 ساعت را انتخاب کنند. این با اکثر برنامه هایی که فقط به استوری ها اجازه می دهند 24 ساعت دوام بیاورند متفاوت است. به علاوه، تلگرام به کاربران امکان ایجاد لیستی از مخاطبین برای استوری های مختلف را می‌دهد. این بدان معناست که کاربران می‌توانند استوری خاص خود را با گروهی از افراد انتخاب شده مانند دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارند.

اگر چه همه کاربران می‌توانند استوری در تلگرام را مشاهده کنند، اما فقط اعضای ویژه می‌توانند آن‌ها را ارسال کنند. هزینه اشتراک ویژه در تلگرام 4.99 دلار در ماه است، اما اعضایی که از طریق وب ثبت نام می‌کنند می‌توانند تخفیف بگیرند. این ممکن است برای برخی کاربرانی که امیدوار بودند از این ویژگی به صورت رایگان استفاده کنند، کمی ناامید کننده باشد. اما لازم به ذکر است که بسیاری از ویژگی‌های دیگری که با اشتراک ویژه ارائه می‌شود، مانند قابلیت ارسال فایل‌های بزرگ و گزینه استفاده از چند حساب کاربری در یک دستگاه، نیز مفید هستند.

پاول دورف مدیرعامل تلگرام، ، در ابتدا برای اضافه کردن استوری در تلگرام برنامه شک داشت، اما این ویژگی به شدت مورد درخواست کاربران قرار گرفت. حالا او می‌گوید که نمی‌تواند تلگرام را بدون استوری تصور کند. رابط کاربری استوری های تلگرام شبیه به آنچه در برنامه‌های دیگری که از استوری پشتیبانی می‌کنند با لیستی از استوری های موجود در بالای لیست چت وجود دارد. کاربران می‌توانند واکنش‌هایی را ارسال کنند و به استوری یکدیگر همانند اینستاگرام و اسنپ‌چت پاسخ دهند.

برای امتحان کردن ویژگی جدید استوری های تلگرام، کاربران باید آخرین نسخه از برنامه تلگرام را دانلود کنند. اگر چه این ویژگی در حال حاضر فقط برای اعضای ویژه در دسترس است، استفاده از کلمه “در حال حاضر” نشان می‌دهد که در آینده احتمالاً برای همه کاربران رایگان خواهد شد به طور کلی، استوری تلگرام یک افزونه جذاب برای این اپلیکیشن است که به کاربران گزینه‌ها و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به بسیاری از رقبای خود ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.