ربات انسان‌نمای H1 به‌زودی وارد بازار می‌شود

شرکت چینی Unitree اولین ربات انسان‌نمای دوپای خود را معرفی کرد. این ربات انسان‌نما Unitree H1 نام دارد.

به‌گزارش تک‌ناک، ربات انسان‌نمای H1 با قیمت کمتر از 90هزار دلار برای رقابت با دیگر ربات‌های انسان‌نما مانند ربات‌های تسلا و فیگور و ربات‌های اگیلیتی در نظر گرفته شده است. با‌توجه‌به مشخصات اولیه، قد این ربات تقریباً ۱۸۰ سانتی‌متر و وزنش حدود 47 کیلوگرم است و می‌تواند تا 30 کیلوگرم بار حمل کند.

مفاصل ران و زانو و مچ پا به هر پای این ربات در مجموع پنج درجه و مفاصل شانه و آرنج به هر بازو در‌مجموع چهار درجه آزادی می‌دهد. موتورهای M107 Unitree، نزدیک به ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در هر مفصل ارائه می‌دهند. بر‌اساس گزارش‌ها، انگشتان انعطاف‌پذیر این ربات نیز در حال ساخت هستند.

ربات انسان‌نمای H1 می‌تواند اطراف خود را به‌صورت 360 درجه از‌طریق دوربین حسگر عمق RealSense D435i Intel و ماژول Livox MID360 LiDAR ببیند. ریزپردازنده‌های دوگانه Intel Core i7-1265U،‌ خروجی بلادرنگ این دستگاه‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنند و به این ربات اجازه می‌دهند تا در زمین‌های ناهموار با سرعت بیش از 1.5 متر در ثانیه راه برود. Unitree تخمین می‌زند که این ربات باید بتواند تا 5 متر در ثانیه بدود؛ یعنی 4.5 کیلومتربرساعت.

انرژی الکتریکی ربات انسان‌نمای H1 را باتری لیتیومی جدا‌شدن ۸۶۴ وات‌ساعتی تأمین می‌کند. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه این ربات انسان‌نما وجود ندارد. شما می‌توانید نمونه اولیه ربات انسان‌نمای H1 را در حال راه‌رفتن در‌حالی‌که چندین ضربه را تحمل می‌کند، در ویدئو زیر مشاهده کنید. این شرکت می‌گوید که این ربات احتمالا از ۳ تا 10 سال دیگر به‌صورت تجاری در‌دسترس خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.