انجام کارهای خانه را به ربات ها بسپارید

مدیر اجرایی شرکت Sanctuary AI، می گوید ربات هایی برای انجام کارهای خانه کمتر از 10 سال دیگر ساخته می شوند.

به گزارش تکناک، جوردی رز گفت: ده سال با سرعتی که فناوری اکنون در حال حرکت است یک ابدیت است. می دانید، هر ماه، پیشرفت های جدیدی در دنیای هوش مصنوعی رخ می دهد که مانند تغییرات اساسی هستند.

IE قبلاً در ماه می سال جاری گزارشی از ربات خانگی Sanctuary AI ارائه کرده است. این ربات فونیکس نام دارد و هفت اینچ ارتفاع و 70 کیلوگرم وزن دارد.

هدف آن انجام تمام کارهای خانه و وظایفی است که برای انسان بسیار طاقت فرسا است. و فقط برای خانه ها نیست. در یک پروژه آزمایشی که در مارس 2023 انجام شد، این ربات در یک فروشگاه خرده‌فروشی در ونکوور کار کرد، جایی که 110 کار مرتبط با خرده‌فروشی مانند چیدن و بسته‌بندی کالا، برچسب‌گذاری، تا کردن و حتی تمیز کردن فروشگاه را بر عهده گرفت.

حتی موفق شد از کیسه‌های پلاستیکی برای نگهداری لباس‌ها استفاده کند، وظیفه‌ای که رز به بی‌بی‌سی گفت گواهی واقعی بر پیشرفت این ربات بود.

این وظیفه بسیاری از مسائل پیچیده مختلف را در یک سیستم رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی درگیر می کند، زیرا کیسه ها شل هستند، شفاف هستند و نیاز به یافتن جایی است که کیسه ها باز می شوند.

رز توضیح داد: معمولاً ربات پس از باز کردن دستی کیسه، باید یک دست خود را رها کند و سپس برود و چیزی را در داخل آن قرار دهد. دستکاری کیسه ها در واقع برای ربات ها بسیار بسیار سخت است.

وظایف برای دنیای مجازی فیلمبرداری و دیجیتالی شدند

اکنون، Sanctuary AI در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فیلم برای آموزش ربات انسان‌نما است که آن را چابک‌تر و کارآمدتر می‌کند. هنگامی که وظایف مورد نیاز فیلمبرداری شد، آنها دیجیتالی می شوند تا ربات بتواند حرکات را بازسازی کند.

این به بخش هوش مصنوعی ربات اجازه می دهد تا وظایف را در یک محیط مجازی تمرین کند تا زمانی که به آنها مسلط شود. هنگامی که این کار انجام شد، همان اقدامات را در دنیای واقعی تکرار خواهد کرد.

شاید سخت ترین بخش ساخت فونیکس، دادن حس لامسه به ربات باشد تا بتواند به درستی اشیا را کنترل کند. این یک هدف عالی است که رز و تیمش در حال حاضر روی آن کار می کنند.

رز به بی‌بی‌سی گفت: انسان ها امکاناتی برای انجام وظایف خود دارند که از یک میراث تکاملی ناشی می شود، که طول عمر آن یک میلیارد سال است. انجام این وظایف برای ماشین ها بسیار سخت هستند.

فونیکس در حال حاضر برای کمک به انسان در کارهای حرفه ای و خانگی بسیار موثر به نظر می رسد. سوالی که مطرح می شود این است که آیا ربات از مشاغل انسانی پیشی می گیرد؟

نادیده گرفتن تأثیر ماشینی که می تواند بسیاری از وظایف عمومی را انجام دهد، دشوار است. رز پیش‌بینی می‌کند که این نوع ربات‌ها معمولی خواهند بود و بازار محبوب جدیدی ایجاد می‌کنند. او به بی‌بی‌سی گفت: بازار این نوع محصولات، بزرگ‌ترین بازاری است که تا به حال در تاریخ کسب‌وکار و فناوری وجود داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.