ربات چت هوش مصنوعی Claude معرفی شد

شرکت Anthropic که توسط کارمندان سابق OpenAI، Daniela و Dario Amodei تأسیس شده است، ربات چت هوش مصنوعی  خود را با نام Claude رونمایی کرد

شرکت Anthropic که توسط کارمندان سابق OpenAI، Daniela و Dario Amodei تأسیس شده است، ربات چت هوش مصنوعی  خود را با نام Claude رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، Anthropic این ربات چت را با سایر شرکت‌های فناوری مانند DuckDuckGo، Quora و Notion آزمایش کرده است و اکنون آماده همکاری با سایر مشتریانی است که به دنبال گنجاندن یک ربات چت “مفید” در محصولات خود هستند.

پس از موفقیت OpenAI با ChatGPT، راه اندازی هر ربات چت دیگری ممکن است کار بی فایده ای به نظر برسد. تلاش گوگل برای نمایش هوش مصنوعی Bard خود پس از اینکه ربات چت در یک نمایش عمومی پاسخ نادرست داد، شکست خورد و مایکروسافت در تقویت هوش مصنوعی مبتنی بر GPT در محصولات خود تهاجمی عمل کرده است. ولی رونمایی Anthropic از ربات چت خود، اعتماد این شرکت به این محصول را نشان می دهد.

Claude چگونه ساخته شد

digikala

شرکت Anthropic در سال 2021 توسط برخی از اعضای پیشین OpenAI تاسیس شد، که تام براون مهندس اصلی GPT-3 نیز در آن حضور دارد. این شرکت از فهرستی از قوانین و اصول برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده می‌کند که به آن به عنوان هوش مصنوعی اساسی اشاره می‌شود، با این حال تکنولوژی مورد استفاده آن با GPT-3 شباهت‌های زیادی دارد.

قبلا در تکناک گزارش داده بودیم که چگونه کاربران توانستند قوانین اولیه چت بات بینگ مایکروسافت را شکسته و آن را فاش کنند. چنین رفتاری چیزی بود که حتی ربات چت را کمی تدافعی و بعداً عصبانی کرد.

به گفته Anthropic، کلود آموزش دیده که به طور مودبانه و مفید پاسخگویی کند و از پاسخ دادن به سؤالاتی که ممکن است ضرر برای کاربران به وجود آید خودداری می کند. این ادعا براساس یک صفحه وب در وبسایت شرکت Anthropic است.

طبق ادعای Anthropic، کلود آموزش دیده است تا به نحو مفید و مودبانه به سؤالات پاسخ دهد و از پاسخ دادن به سؤالاتی که ممکن است مضر باشد امتناع کند. این شرکت مدعی است Claude را با آموزش بیشتر در طول مرحله یادگیری تقویتی (RL) به گونه ای آموزش داده تا این ربات چت بات را بی خطر و همچنین غیر گریزان کند.

آنتروپیک برای آزمایش اثربخشی کلود آن را در دسترس برخی از شرکت ها قرار داد. در میان آنها، DuckDuckGo از این فناوری برای راه اندازی ابزار جستجو برای کاربران خود استفاده می کند. گوگل همچنین این فناوری را بسیار مفید دانسته و در اواخر سال گذشته 300 میلیون دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرد.

اکنون آنتروپیک ربات چت هوش مصنوعی Claude را در دو نوع استاندارد و Instant عرضه کرده است که دومی راهی سریع‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات ارائه می‌دهد. Anthropic پیشنهاد می‌کند که ربات چت می‌تواند در جستجو، خدمات مشتری، فروش و همچنین کارهای پشتیبان برای شروع کار قرار گیرد.

ربات چت هوش مصنوعی Claude طوری طراحی شده است که مستقل باشد و به اینترنت دسترسی ندارد. دستورات  بهترین راه برای آموزش به کلود برای آنچه لازم است انجام دهد است. علاوه بر این، می‌توان به آن یک شخصیت و لحن اختصاص داد، چیزی که حتی مایکروسافت در حال کار در ربات چت خود است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.