ردپای مصرف غذاهای خوشمزه در افزایش وزن

اگر تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید، یافته های محققان دانشگاه کانزاس ممکن است راهنمایی واضح تری در مورد این که چه غذا هایی باید بخورید، به شما ارائه بدهد.

اگر تصمیم دارید وزن خود را کاهش دهید، یافته های محققان دانشگاه کانزاس ممکن است راهنمایی واضح تری در مورد این که چه غذا هایی باید بخورید، به شما ارائه بدهد.

به گزارش تکناک، با استفاده از اطلاعات بدست آمده از تحقیق قبلی، محققان به دنبال تعیین ویژگی وعده های غذایی برای تعیین میزان کالری مصرفی بودند.

آنها متوجه شدند که سه ویژگی یک وعده غذا، به طور مداوم منجر به افزایش دریافت کالری در چهار الگوی غذایی مختلف می شود که عبارتند از چگالی انرژی وعده غذایی (یعنی کالری در هر گرم غذا)، مقدار مصرف غذاهای “بیش از حد خوشمزه” و سرعت مصرف وعده های غذایی.

این ویژگی ها اولین بار توسط دانشمندی به نام ترا فازینو در سال 2019 توصیف شد. غذا های بسیار خوشمزه دارای ترکیبات خاصی از چربی، قند سدیم و کربوهیدرات ها هستند که این ترکیبات، خوردن آن ها را خیلی لذت بخش می کند و نخوردن آن ها را بسیار سخت.

فازينو گفت: با انجام این تحقیق ما می خواستيم بدانيم كه چگونه خصوصيات غذاهای فوق العاده خوش طعم، همراه با یک سری عوامل ديگر، بر ميزان كالری مصرفی فرد در يك وعده غذايی تاثير می گذارد.

فازینو، همراه با محققان موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی NIH، در مجله Nature Food نوشت که طعم بیش از حد خوب، انرژی مصرفی را در چهار الگوی رژیم غذایی افزایش می‌دهد که عبارتند از: کم کربوهیدرات، کم چربی، رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای فرآوری نشده و دیگری رژیم مبتنی بر غذاهای فوق فرآوری شده.

اغلب به مردم توصیه می شود از مصرف غذاهای پرانرژی و پرکالری مانند کلوچه یا پنیر که می توانند منجر به پرخوری شوند، اجتناب کنند. در عوض مصرف غذاهای کم کالری مانند اسفناج، هویج و سیب ، به مردم توصیه می شود.

اما درمورد این غذاهای بیش از حد خوش طعم که بسیار هم پرکالری هستند، ممکن است افراد بدون اینکه از مضرات آن ها آگاه باشند، دائما این غذاها را مصرف کنند.

در حالی که غذاهای بیش از حد خوش طعم گاهی اوقات دارای انرژی نیز هستند، مطالعه جدید نشان می دهد که این نوع غذاها به طور مستقل در دریافت کالری وعده غذایی نقش دارند. فازینو گفت که این یافته‌ها نشان می‌دهد طعم خوب بیش از حد، در انتخاب غذا و وزن افراد، نقش دارد.

وی گفت: ما امیدواریم که اطلاعاتی در مورد غذاهای بسیار خوش طعم به دست آوریم تا افراد در هنگام انتخاب رژیم غذایی آنها را در نظر بگیرند و امیدواریم که دانشمندان به بررسی ویژگی هایی مانند طعم به عنوان یک عامل موثر بر دریافت انرژی ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.