رفع باگ Windows Defender بعد از 5 سال

مایکروسافت، پس از پنج سال، باگ Windows Defender را که باعث استفاده زیاد از CPU در زمان باز بودن فایرفاکس در ویندوز 10 و 11 می‌شد را برطرف کرد.

  به گزارش تکناک، مشکل افزایش قابل توجه استفاده از CPU در هنگام اجرای فایرفاکس، به دلیل فعال شدن Windows Defender’s Antimalware Executable (Msmpeng.exe)  رخ می‌داد. طبق گزارش کاربران، رایانه‌های شخصی آنها هنگام استفاده از این مرورگر دچار تأخیر می‌شد و این مشکل تنها در فایرفاکس و نه در مرورگرهای دیگری مانند کروم و Edge خود را نشان می داد.

با توجه به بررسی‌ها، دلیل اصلی آن محافظت لحظه‌ای Windows Defender و چندین بار فراخوانی VirtualProtect است. مهندسان موزیلا با تیم مایکروسافت برای رسیدگی به این مشکل همکاری کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که  زیاد بودن غیر عادی فراخوانی ها با VirtualProtect منجر به مشکلات عملکردی می شود. غیرفعال کردن JIT در about:config  مشکل را کاهش داد، اما به طور کامل استفاده از CPU را حل نکرد.

 

digikala

مایکروسافت با انتشار نسخه بتای Defender’s engine (1.1.20200.2) این باگ را برطرف کرد و این نسخه پس از آزمایش به کانال پایدار آنتی ویروس منتقل شد. نمودار مقایسه ای به اشتراک گذاشته شده توسط مهندس موزیلا، یانیس جوگلارت، کاهش تقریباً 75 درصدی استفاده از CPU را در نتیجه اعمال این اصلاح نشان می دهد.

باگ مربوط به Windows Defender در نسخه 4.18.2302.x و موتور 1.1.20200.4 این برنامه در بروزرسانی مارس 2023 (منتشر شده در 4 آوریل) رفع شده است. این بروزرسانی برای کاربران ویندوز 7 و 8.1 نیز در دسترس است، اگرچه بر روی عملکرد این کاربران تأثیری نداشته است.

برای بررسی شرایط  برخورداری از آخرین نسخه DLL ، به C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Definition Updates بروید، پوشه با نام طولانی را باز کنید، روی mpengine.dll راست کلیک کنید، Properties را انتخاب، به تب Details مراجعه و product version را بررسی کنید، نسخه آن باید 1.1.20200.4 باشد. این اصلاحیه تنها برای Windows Defender اعمال می شود، اما برخی از کاربران مشکلات مشابهی را با سایر برنامه های آنتی ویروس مانند Norton Antivirus نیز گزارش کرده اند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.