رفع 77 نقص امنیتی در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 11

بروزرسانی امنیتی جدید ویندوز 11، 77 نقص امنیتی ، از جمله سه نقص روز صفر مورد استفاده توسط هکرها را برطرف می‌کند.

مایکروسافت به تازگی آخرین به روز رسانی امنیتی خود برای ویندوز 11 را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی ویندوز 11، 77 نقص امنیتی ، از جمله سه نقص روز صفر مورد استفاده توسط هکرها را برطرف می‌کند.

به گزارش تکناک، به‌روزرسانی ویندوز 11 توسط کاربران این سیستم عامل در اسرع وقت به شدت توصیه می شود.

طبق گفته مایکروسافت، اولین نقص امنیتی روز صفر در ویندوز 11 با عنوان CVE-2023-21823 امکان اجرای کد دلخواه از راه دور را در اجزای گرافیکی ویندوز فراهم می‌کرد و به هکرها امکان دسترسی به سیستم به عنوان مدیر را می‌داد. این نقص از طریق این به‌روزرسانی مستقیماً در Microsoft Store اصلاح می‌شود.

همچنین، دومین نقص روز صفر با عنوان CVE-2023-21715 به Microsoft Publisher، ابزار DTP مایکروسافتد مربوط بود و امکان عبور از عملکرد امنیتی سیستم مورد حمله توسط هکرها را فراهم می‌کرد و به آنها اجازه اجرا دستورهای اصلی از یک منبع مخرب بدون اطلاع کاربر را می‌داد.

سومین و آخرین نقص روز صفر کشف شده توسط تیم‌های مایکروسافت، به‌عنوان CVE-2023-23376 فهرست شد، این نقص اجازه دسترسی هکرها به سیستم مورد نظر را فراهم می‌کرد.

به‌روزرسانی روز سه‌شنبه به دلیل رفع این نقص‌ها بسیار مهم است و می‌تواند از رخداد حملات سایبری از طریق این نقص‌ها جلوگیری کند. با پیشرفته تر شدن حملات سایبری، کاربران باید سیستم عامل خود را به روز نگه دارند و هر گونه به روز رسانی امنیتی منتشر شده را نصب کنند.

برای به روز رسانی به آخرین نسخه ویندوز 11، کاربران باید به Settings > Windows Update رفته و بر روی Check for updates کلیک و آخرین به روز رسانی های منتشر شده توسط مایکروسافت را دانلود و نصب کنند. آنها همچنین باید Microsoft Store را برای هر گونه به روز رسانی برنامه بررسی کنند. زیرا برخی از این نقص ها از طریق به روز رسانی‌ها در Microsoft Store برطرف می شوند.

امنیت سایبری یک نبرد دائمی است و هکرها همیشه به دنبال راه های جدیدی برای سوء استفاده از نقوص هستند. انجام تمام اقدامات لازم توسط کاربران برای محافظت از داده های خود، از جمله به روز نگه داشتن سیستم عامل و برنامه های کاربردی خود، استفاده از رمزهای عبور قوی و احتیاط در باز کردن ایمیل ها و پیوست های منابع ناشناس بسیار اهمیت دارد. با انجام این اقدامات، کاربران می توانند خطرات حملات سایبری را کاهش داده و از اطلاعات شخصی و حساس خود محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.