طرح 4 شرکت بزرگ دنیا برای رقابت با گوگل مپ

متا، مایکروسافت، آمازون و شرکت نقشه‌برداری TomTom ابتکاری را برای رقابت با گوگل مپ و Apple Map آغاز کرده‌اند.

به گزارش تکناک، این چهار شرکت سال گذشته بنیاد نقشه‌های Overture را با هدف ایجاد محصولات شامل نقشه‌های قابل همکاری تشکیل دادند و اکنون، این گروه اولین مجموعه داده نقشه منبع باز خود را منتشر کرده است.

با استفاده از این داده‌ها، توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند نقشه‌های جهانی یا محصولات مسیریابی را برای خود ایجاد و از طریق آنها با Google Maps و Apple Maps رقابت کنند.

طبق گفته Overture، این داده‌ها شامل بیش از 59 میلیون مکان دیدنی به همراه داده‌های مربوط به ساختمان‌ها، شبکه‌های حمل و نقل و مراکز اداری است.

به گفته Overture، فرم‌بندی لایه‌های داده به صورتی است که توسعه‌دهندگان بتوانند «داده‌های نقشه را به روشی استاندارد و مستند، به همراه قابلیت همکاری استفاده کنند». سپس توسعه‌دهندگان می‌توانند از این اطلاعات برای ساختن یک برنامه نقشه برداری یا هر سرویس متکی بر مسیریابی استفاده کنند. مجموعه داده در وب سایت Overture موجود است.

مارک پریولو، مدیر اجرایی Overture، در یک بیانیه می‌گوید: «مجموعه داده‌های Places، شامل یک مجموعه داده منبع باز اصلی می‌شود که پیش از این در دسترس نبوده است. و با پتانسیل نقشه‌برداری از تمامی موارد، از کسب‌وکارهای جدید بزرگ و کوچک گرفته تا بازارهای خیابانی در هر نقطه از جهان ارائه می‌شود. Overture قصد دارد به منظور ایجاد و حفظ یک پایگاه داده به روز و جامع از مکان های دیدنی یک همکاری گسترده ایجاد کند.

Overture Maps Foundation اولین بار در سال گذشته شکل گرفت و قادر به تهدید تاج و تخت گوگل و اپل در نقشه‌برداری است. دسترسی آسان به اطلاعات می‌تواند ساخت برنامه‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر و بسیار ارزان‌تر کند. در حال حاضر، توسعه‌دهندگان باید برای دسترسی به Google Maps API هزینه پرداخت کنند، و توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیربومی در اکوسیستم اپل نیز هزینه پرداخت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.