ابزار جدید گوگل برای ارتقاء امنیت حساب‌های تجاری Gmail

گوگل نسخه بتا رمزگذاری از سمت کاربر در Gmail را به صورت آزمایشی ارائه کرده است و به حساب های تجاری اجازه ثبت درخواست این ویژگی را می‌دهد.

گوگل نسخه بتا رمزگذاری از سمت کاربر در Gmail را به صورت آزمایشی ارائه کرده است و به حساب های تجاری اجازه ثبت درخواست برای آزمایش این ویژگی را می‌دهد.

به گزارش تکناک، گوگل مدت‌هاست ویژگی رمزگذاری از سمت کاربر Gmail را که داده های حساس و پیوست ها را حتی برای گوگل ناخوانا می کند، به کاربران وعده داده است .

این ویژگی  برای برخی از آنها در Workspace وارد نسخه بتا شده است، اما احتمالاً به این زودی‌ها به حساب‌های شخصی نخواهد آمد.

این شرکت در یک پست وبلاگی عرضه نسخه بتا این ویژگی را با امکان ثبت‌نام مدیران Workspace تا 20 ژانویه ا اعلام کرد.

پس از تنظیم این ویژگی هنگام استفاده از نسخه وب Gmail برای کاربران یک فضای کاری، گزینه‌ای اضافه خواهد شد.کاربران با کلیک روی قفل آنها اجازه فعال کردن رمزگذاری بیشتر برای پیام را دارند، اگرچه برای انجام این کار باید از برخی ویژگی‌ها، از جمله امکان استفاده از شکلک، امضا و نوشتن هوشمند صرف‌نظر کنند. به گفته گوگل، رمزگذاری از سوی کاربر به برنامه Gmail اندروید و iOS «در نسخه آینده» اضافه خواهد شد.

گوگل نسخه بتا رمزگذاری از سمت کاربر در Gmail را به صورت آزمایشی ارائه کرده است و به حساب های تجاری اجازه ثبت درخواست این ویژگی را می‌دهد.

توانایی کاربران برای رمزگذاری پیام ها توسط سرپرستان آنها (که در بیشتر موارد، شرکت هایی است که در آن مشغول به کار هستند) مدیریت می شود، اما این ویژگی فقط به ارتباطات درون سازمانی محدود نمی شود. به گفته راس ریچندرفر، سخنگوی گوگل، طبق سند راهنمای گوگل، می‌توان ایمیل‌های رمزگذاری‌شده را به «خارج از دامنه خود» و حتی برای دیگر سرویس‌گیرندگان یا ارائه‌دهندگان ایمیل مانند مایکروسافت یا اپل ارسال کرد. وی در ایمیلی به The Verge گفت: «CSE برای Gmail بر اساس S/MIME، (یک استاندارد موجود برای ایمیل) ساخته شده است.

گوگل مدت زیادی است که بر روی افزودن رمزگذاری بیشتر به Gmail کار می کند و در سال 2014، گزارش‌هایی مبنی بر بررسی رمزگذاری سرتاسری برای این سرویس وجود داشت. هرچند رمزگذاری از سوی کاربر دقیقاً به همان شکل عمل نمی‌کند. اما استفاده از هر دو به معنی « انجام رمزگذاری و رمزگشایی همیشه در دستگاه‌های مبدا و مقصد» است.

Gmail تنها محصول Google Workspace با  قابلیت رمزگذاری از سوی کاربر نیست. این ویژگی سال گذشته، با راه‌اندازی پیشنهادات سازمانی به روز شده به Drive اضافه شد و به کاربران تجاری اجازه رمزگذاری اسناد و صفحات گسترده را داد. از آن زمان به بعد، برای Meet نیز ارائه شد و در حال حاضر در Calendar در نسخه بتا عرضه شده است.

طبق پست وبلاگ گوگل، در حال حاضر، نسخه بتا Gmail به کاربران Google Workspace Enterprise Plus، Education Plus و Education Standard محدود شده است. این به معنای عدم امکان استفاده از آن در یک حساب شخصی یا یک حساب تجاری رده پایین، business، education یا G Suite است.

با این اوصاف، با توجه به اتکا سیستم حال حاضر به مدیران با استفاده از یک API برای آپلود گواهی‌ها و کلیدهای رمزگذاری تولید شده توسط یک سرویس مدیریت خارجی، احتمالاً بهتر است این گزینه عمدتاً به شرکت‌هایی شامل بخش فناوری اطلاعات محدود شود. با این حال، اگر با این دردسرها مشکلی ندارید، همیشه می‌توان از PGP در Gmail استفاده کرد یا به‌طور واقع‌بینانه‌تر، یک حساب Proton Mail باز کنید، که گزینه‌های رمزگذاری مشتری مدارتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.