رمزگشایی از تاریخ خورشید با استفاده از بررسی تغییرات ماه

اگر می خواهید در مورد تاریخ خورشید بیاموزید فقط کافیست در ماه  جستجو کنید. این توصیه گروهی از دانشمندان برای کمک به درک تاریخ  خورشید است

اگر می خواهید در مورد تاریخ خورشید بیاموزید فقط کافیست در ماه  جستجو کنید. این توصیه گروهی از دانشمندان است که امیدوارند از مأموریت‌های آینده آرتمیس  در ماه برای کمک به درک تاریخ  زندگی خورشید، استفاده کنند.

به گزارش تک ناک، خورشید همیشه بر تمام اجرام منظومه شمسی تأثیر گذاشته است. ما نه تنها گرما و نور را از خورشید دریافت می کنیم، بلکه یک باران دائمی از ذرات پرانرژی و باد خورشیدی نیز دریافت می کنیم و این نه فقط امروز ، بلکه در 4.5 میلیارد سال گذشته هر روز اتفاق افتاده است.

با این حال، در سیاراتی مانند زمین، داده ای برای بررسی تأثیر خورشید بر آنها در سالهای قبل از ظهور حیات دبر آنها موجود نیست . هوازدگی ناشی از باد، فرسایش ناشی از آب و چرخه‌های ثابت صفحه های تکتونیک، هر گونه تغییری را که خورشید ممکن است روی پوسته زمین ایجاد کرده باشد و یا انفجاری در زمین شده باشدکه در اعماق گوشته زمین مدفون شده باشد، بیرون می‌آورد.

اما طبق مقاله جدیدی که اخیراً در بخش پیش از انتشار arXiv دیده شده است، جهان‌های مرده حاوی داده های قدیمی و بیشتری از تاثیر خورشید هستند و از آنجایی که ماه نزدیکترین جهان مرده به ما و هدف مجموعه ماموریت های آرتمیس است، باید به آنجا برویم.

مسلماً، از زمان شکل‌گیری اولیه ماه، فعالیت‌های سطحی مانند جریان‌های گدازه‌ای و برخورد سیارک‌ها و دنباله‌دارها روی ماه وجود داشته است. اما بر اساس این مقاله ، این فعالیت ها در واقع یک کمک است تا یک مانع.
جریان های گدازه می توانند بخش های بزرگی از سطح ماه را از تعامل بیشتر با خورشید دور کنند. اگر بتوانیم در زیر جریان ها و زیر بخش سنگی ماه عمیق تر حفاری کنیم، تصویری از تاثیر تاریخ خورشید بر ماه قبل از جاری شدن گدازه خواهیم داشت.

digikala

در حالی که برخورد سیارک ها همه چیز در سطح و عمق را با هم مخلوط می کنند، اما لایه های عمیق تری از سطح را در معرض دید قرار می دهند ودرسترسی به آنها را برای بررسی بیشتر آسان میسازد.

هدف از تحقیق بر روی دیسک های پیش سیاره ای درک فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی که در نهایت منجر به تشکیل سیارات در اطراف ستارگان تازه متولد شده می شود است.

محققان چند کمیت کلیدی را که می‌توانیم از نمونه‌های قمری اندازه‌گیری کنیم و نحوه اتصال آنها به فعالیت خورشید را مشخص کردند. به عنوان مثال، می‌توان مدت زمانی که یک نمونه در معرض پرتوهای کیهانی بوده است را اندازه گیری کرد و از آن برای مدل‌سازی نرخ تابش پرتوهای کیهانی از خورشید در چند میلیارد سال گذشته استفاده کرد .همچنین می‌توان با بررسی ردهای باقی‌مانده از ذرات پرانرژی در حین فرورفتن در پوسته به همان اطلاعات برسیم.

با گذشت زمان خاک ماه به آرامی به شن تبدیل می شود و این روند با میزان تابش خورشید تغییر می کند. با مقایسه نمونه‌های مختلف در اعماق و مکان‌های مختلف، میتوان تغییر در روشنایی خورشید را در طول زمان درک کرد.
بر اساس این مقاله ، هیچ مکان قابل دسترس دیگری در منظومه شمسی برای مشاهده تاریخ باستانی خورشید وجود ندارد.

به بیان ساده، ماه یک کپسول زمانی خورشیدی است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.