روند نزولی استفاده کاربران از ChatGPT

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که کاربران به تدریج علاقه خود را به ChatGPT از دست می‌دهند.

به گزارش تکناک، در ماه آگوست، گزارشی جدید در فضای آنلاین منتشر شد که نشان می‌دهد ChatGPT، ربات چت‌ قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت OpenAI، در آستانه ورشکستگی قرار داشت. هزینه‌های عملیاتی بالا و تفاوت علاقه‌ها دلایل اصلی این مشکل بودند.

مانند رقیب خود، Bing Chat مایکروسافت، به نظر می‌رسد ChatGPT در مسیر نزولی است. به گزارش Business Insider، ماه آگوست سومین ماه پیاپی بود که تعداد بازدیدها از وبسایت ChatGPT کاهش یافته است، به طوری که توسط Business Insider مشاهده شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط Similarweb، هیجان ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در سال گذشته و آغاز سال به نظر می‌رسد کاهش یافته است. با توجه به این نکته، متوسط زمان صرف شده در ChatGPT از 8.7 دقیقه در مارس به 7 دقیقه در آگوست کاهش یافته است.

با این حال، مسیر نزولی ChatGPT در ماه آگوست به آرامی کاهش یافت و تنها در آمریکا با افزایش 0.4٪ در تعداد بازدیدهای وبسایت مواجه شد، اگرچه همچنان در سراسر جهان با 3٪ کاهش روبرو شد.

Similarweb معتقد است که کاهش بازدیدهای وبسایت نتیجه تعطیلات تابستانی بوده است، که توضیح می‌دهد چرا در ماه آگوست در فصل بازگشت به مدرسه، روند ترافیک ثابت مانده است.

تغییر دموگرافیکی در استفاده از ChatGPT نیز با کاهش استفاده دانشجویان از وبسایت در طول تابستان هماهنگ شده است. Similarweb از پیگیری کاربران اینترنتی زیرسن معاف است، اما می‌توانیم از الگوی استفاده برای دانش‌آموزان در سنین کالج استفاده کنیم. در ایالات متحده، ترافیک در ماه مه 10٪، در ژوئن 15٪ و در ژوئیه 4٪ کاهش یافت، در حالی که در طی همان ماه‌ها درصد کاربران در بازه سنی 18-24 سال که در آوریل به 30٪ نزدیک می‌شد، تا ژوئیه به کمتر از 27٪ کاهش یافت.

اخیراً چندین دلیل را برای اینکه حرفه‌ای‌ها نباید نگران هوش مصنوعی مولد باشند و اینکه فناوری هنوز مسیر طولانی‌ای را پیش رو دارد تا سازمان‌ها بتوانند انسان‌ها را در محل کار با هوش مصنوعی جایگزین کنند، ذکر کرده ایم.

ChatGPT به طور خاص در حال حاضر تحت تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال (FTC) قرار دارد. کمیسیون در تلاش است تا مشخص کند آیا OpenAI در قانون حمایت مصرف‌کننده تخلف کرده است یا خیر.

در حالت ایده آل، کمیسیون وظیفه وضع قوانین جدید را ندارد، اما این امر مانع از ارائه توصیه هایی به دولت ایالات متحده نمی شود که برای تعدیل توسعه مدل های هوش مصنوعی استفاده می شود. اگر کمیسیون توصیه‌هایی برای قوانین جدیدی که دسترسی چت‌بات به منابع را محدود و محدودتر می‌کند، ارائه کند، این مسئله بر Bing Chat مایکروسافت تأثیر منفی خواهد داشت. در نهایت، این موضوع بر دقت چت‌بات تأثیر خواهد گذاشت.

نباید گزارش هایی که نشان می‌دهد ChatGPT با وجود سرمایه‌گذاری OpenAI در ویژگی‌ها و بهبودهای جدید، احمقانه‌تر می‌شو را فراموش کنیم. فقط زمان نشان می دهد که آیا این روند نزولی برای ChatGPT ادامه خواهد یافت یا OpenAI قادر خواهد بود وضعیت را تغییر دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.