رونمایی از ربات اسکیت باز جدید دیزنی

دیزنی به دنبال تلاش های پیشین خود برای برقراری ارتباط عاطفی بین ربات ها و مخاطبانش از ربات اسکیت باز با انجام حرکات نمایشی رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، ممکن است دیزنی در زمینه رباتیک، به اندازه Boston Dynamics شناخته نشود چراکه در اغلب موارد فقط با هدف سرگرمی از آن استفاده می کنند. آخرین نمونه آنها، یک ربات اسکیت باز زیبا بود که در رویداد SXSW 2023 به نمایش گذاشته شد. در این رویداد، جاش دامارو به همراه دیگر اعضای تیمشان، مورگان پوپ و تونی دوهی، با سرایش داستان رئیس پارک دیزنی، در بخش “هنر و علم”، این ربات را به نمایش گذاشتند.

این سه نفر درباره تلاش های دیزنی برای ساخت ربات های پویا و قادر به انجام وظایف مختلف صحبت کردند. این وظایف ممکن است شامل پرتاب به ارتفاع 20 متر در حین انجام حرکات طناب زنی و یا پرتاب بدون تور ایمنی از همان ارتفاع باشد.

یک ربات با اسکیت غلتکی و کلاه ایمنی که شبیه به جودی هاپس است، در فیلم The Ring با یک سبک نه چندان ترسناک وارد صحنه شد. در حینی که پوپ سعی می کرد توضیح دهد که رباتیک همه چیز در مورد دقت، تکرارپذیری و کمال غیرانسانی است، این ربات از جعبه چوبی خارج شد. یکی از ترفندهای این نمایش این است که ربات می تواند پس از سقوط روی زمین به تنهایی بایستد.

پوپ به حاضران گفت: این آخرین تلاش ما در ساخت ربات ‌هایی است که فکر می‌ کنیم می‌ توانند ارتباط عاطفی با مهمانان ما داشته باشند.

دیزنی با استفاده از مواد با کیفیت و اثرات مقیاس گذاری مکانیکی، این ربات را پویاتر و محکم تر ساخته است. همچنین، آنها از داده های ضبط حرکت استفاده می کنند تا ربات بتواند عملکردهایی را ارائه دهد که احساسات در آنها نهفته است.

تمامی این عوامل در ساخت شخصیت کلی ربات بسیار مهم هستند. انتظار می ‌رود در سال ۲۰۲۳ بخشی با عنوان “زوتوپیا” در دیزنی ‌لند شانگهای باز شود. با این حال، هنوز خبری درباره حضور یا عدم حضور این ربات اسکیت باز زیبا برای تشویق بچه‌ها در آنجا منتشر نشده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.