رونمایی مدل مفهومی نمایشگر خم شونده موتورولا

نمایشگر خم شونده

در رویداد MWC 2024، موتورولا مدل مفهومی نمایشگر خم شونده خود را با تغییراتی به‌نمایش درآورد. این نمایشگر اکتبر گذشته رونمایی شده بود.

به‌گزارش تک‌ناک، موتورولا مدل مفهومی نمایشگر خم شونده خود را در رویداد MWC 2024 رونمایی کرد. جزئیات چندانی درباره این محصول ارائه نشده است و تنها چیزی که می‌دانیم، این است که دور مچ دست خم می‌شود و اندازه آن ۶/۹ اینچی و از نوع pOLED مبتنی‌بر پلاستیک است.

از جلو، مدل مفهومی نمایشگر خم شونده شبیه گوشی هوشمند کمی کشیده به‌نظر می‌رسد. به‌جای قاب سخت، قسمت پشتی از چندین بخش ساخته شده که با پارچه بافته‌شده پوشیده شده و یادآور تجهیزات بدن‌سازی است. برای چنین ساختاری، بدنه نرم و انعطاف‌پذیر مورد‌نیاز است؛ زیرا دستگاه باید به‌سمت داخل خم شود. بنابراین، نمی‌تواند مانند گوشی معمولی، بدنه یکپارچه فلزی یا پلاستیکی باشد.

ازآنجاکه دستگاه چندین لولا دارد، می‌تواند به اَشکال مختلف خم شود. می‌توانید آن را به چادری کوچک تبدیل کنید که در‌صورت تمایل، می‌تواند برای تماشای ویدئو کوچک مفید باشد یا قسمت پایین را می‌توانید خم کنید تا به‌صورت تقریباً عمودی بایستد یا آن را دور مچ دست خود بپیچید و به‌ نوعی ساعت هوشمند حجیم تبدیل کنید.

نکته جالب اینکه ابتدا باید دستبند مغناطیسی جداگانه به دست کنید تا دستگاه در جای خود بماند. نماینده موتورولا که نمایشگر خم شونده را به‌نمایش گذاشت، آن را دور مچ دست خود پیچیده بود و توانست بدون هیچ مشکلی دست‌هایش را تکان و حرکت دهد. از صفحه‌نمایش در حالت ساعت می‌توانید استفاده کنید؛ اما تا جایی که دیده شد، موتورولا زحمت ایجاد رابط کاربری خاصی برای این حالت را به خود نداده است.

واضح است که نمایشگر خم شونده برای اینکه واقعاً به‌عنوان ساعت هوشمند کار کند، بیش از حد حجیم و سفت است. پس ممکن است بپرسید کل این ایده چه فایده‌ای دارد؟ چه کسی می‌خواهد گوشی خود را روی مچ دست خود ببندد؟ مجموعه لولا چقدر فضای داخلی را اشغال می‌کند؟ بدنه پوشیده‌شده با پارچه چگونه با آب یا عرق برخورد می‌کند؟

سؤالات زیادی ازاین‌دست وجود دارند که موتورولا حتی سعی نکرد به آن‌ها جواب دهد. بااین‌حال، نکته مثبت درباره طرح‌های مفهومی این است که می‌توانید جنبه‌های عملی را نادیده بگیرید و فقط روی تبدیل ایده جاه‌طلبانه به واقعیت تمرکز کنید.

در‌حال‌حاضر، نمایشگر خم شونده بسیار حجیم است؛ اما می‌توانیم ببینیم که چگونه نسخه اصلاح‌شده آن می‌تواند در بین گروه‌های خاصی محبوب شود. به‌عنوان مثال، بسیاری از افراد هنگام دویدن گوشی‌های هوشمند خود را در بازوبند نگه می‌دارند و تصور اینکه آن‌ها را به‌جای آن دور مچ دست خود بپیچند، کار بزرگی نیست.

موتورولا و شرکت مادر آن، لنوو، سابقه رونمایی مفاهیم سخت‌افزاری بلندپروازانه را دارند و گاهی اوقات به محصولات واقعی تبدیل می‌شوند؛ ازاین‌رو، می‌توان به تولید تجاری این نمایشگر امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.