رویدادهای فوق العاده کیهان در اردیبهشت و خرداد

بارش های فروردین، گل های اردیبهشت را به ارمغان می آورند، اما در بهار امسال بارش های شهابی متعددی نیز در انتظار سیاره ما است.

بارش های فروردین، گل های اردیبهشت را به ارمغان می آورند، اما در بهار امسال بارش های شهابی متعددی نیز در انتظار سیاره ما است.

به گزارش تکناک، با وجود بارش شهابی Lyrid در فروردین و ماه‌گرفتگی عجیب «هیبریدی»، قرار است مناظر فوق العاده هیجان انگیزی را در دو ماه آینده و پیش رو تجربه کنیم.

توصیه ما به شما این است که آسمان 15 اردیبهشت را از دست ندهید. در این مطلب ما رویدادهای فوق العاده این ماه را برای شما آورده ایم.

14 و 15 اردیبهشت، طلوع ابرماه

ابرماه کامل در ساعت 1:36 بعد از ظهر به اوج روشنایی خود می رسد. در روز جمعه، 15 اردیبهشت، این ابرماه در زیر افق و در نور روز طلوع خواهد کرد، بنابراین بهترین گزینه این است که شب های 14 و 15 اردیبهشت را از دست ندهید. نام Flower Moon یا ابرماه به شکوفه های ماه می اشاره دارد. گل ها معمولاً در نیمکره شمالی فراوان ترند.

15 و 16 اردیبهشت، ماه گرفتگی نیم سایه

پس از خورشید گرفتگی کامل در فروردین، اردیبهشت هم شاهد یک ماه گرفتگی نیم سایه خواهد بود. در واقع ماه از اعماق سایه سیاره زمین که به عنوان نیم سایه شناخته می شود عبور می کند. این عمیق‌ترین ماه‌گرفتگی تا شهریور 2042 خواهد بود. این نوع گرفتگی بسیار ظریف است و کسانی که در مناطقی که می‌توانند آن را ببینند به احتمال زیاد متوجه خواهند شد که ماه کمی تاریک‌تر به نظر می‌رسد، البته تا زمانی که آسمان شب صاف باشد.

افرادی که در آسیا، استرالیا، اروپا و آفریقا زندگی می کنند بیشترین شانس را برای دیدن این رویداد خواهند داشت.

27-30 اردیبهشت، ظهر لاهینا

این رویداد دو بار در سال در منطقه گرمسیری زمین زمانی که خورشید در حوالی ظهر خورشیدی مستقیماً بالای سر قرار می گیرد، رخ می دهد. در این مرحله، اجسام ایستاده سایه نمی اندازند. این پدیده در ماه اردیبهشت و سپس دوباره در تیرماه اتفاق می افتد.

در زبان انگلیسی، کلمه “lāhainā” را می توان به عنوان “خورشید بی رحم” ترجمه کرد که این کلمه اشاره ای به خشکسالی های شدید تجربه شده در آن قسمت از جزیره مائوئی در هاوایی دارد.

8 خرداد، عطارد در بزرگترین حالت کشیدگی

سیاره عطارد در اوایل خرداد تا تیر به بیشترین میزان جدایی خود از خورشید خواهد رسید. ممکن است دیدن آن از ایالات متحده دشوار باشد، اما انتظار می رود که در نیمه شب 8 خرداد به ایالات متحده هم برسد.

برای تماشای این رویداد های آسمانی به یک نقطه تاریک و دور از نور شهر بروید و اجازه دهید چشم‌ها برای حدود نیم ساعت با تاریکی سازگار شوند و سپس از دیدن مناظر لذت ببرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.